تاثیر سوابق تحصیلی دانش آموزان در کنکور ۱۴۰۱ چه میزان است؟

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون آموزش متوسطه درباره میزان تاثیر سوابق تحصیلی دانش آموزان در کنکور ۱۴۰۱ و سال‌های آتی توضیح داد.
علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد تغییرات کنکور سراسری از سال ۱۴۰۲ بیان کرد: این مصوبه ناظر به تغییراتی در سال ۱۴۰۲ خواهد بود به این معنا که سوابق تحصیلی دانش آموزان به میزان ۶۰ درصد در پذیرش آن‌ها اثر خواهد داشت.

او ادامه داد: دانش آموزانی که برای سال ۱۴۰۱ در نظام آموزشی پایه دوازدهم بوده و داوطلب کنکور می‌شوند تاثیر سوابق تحصیلی در این آزمون را به صورت تاثیرمثبت ۴۰ درصدی مشاهده می‌کنند که این موضوع طبق قانون پیش می‌رود.

معاون آموزش متوسطه اظهار کرد: آموزش و پرورش موظف بوده است تا در رویه‌های برگزاری آزمون به منظور اطمینان بخشی بیشتر ملاحظاتی انجام دهد که خوشبختانه جلساتی در این زمینه تشکیل شده است و در حال برنامه‌ریزی برای آزمون‌هایی با اعتبار بیشتر و استاندارد نسبی بالاتر انجام دهد.

راهکاری برای جلوگیری از تاثیر چند ساعته کنکور بر سرنوشت تحصیلی داوطلبان

کمرئی تاکید کرد که دانش آموزان نگرانی بابت روند برگزاری کنکور نداشته باشند خودشان را برای یادگیری موثر آماده کنند و در کنار آن به تاثیر سوابق تحصیلی هم توجه داشته باشند که لازمه این موضوع مطالعه عمیق است.

او اضافه کرد: از ۱۴۰۲ هم با تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی تاثیر نظام آموزشی را بر آینده تحصیلی دانش آموزان از حیث ورود به دانشگاه بیشتر شاهد خواهیم که اتفاقی مثبت است.

معاون آموزش متوسطه گفت که به این ترتیب نگرانی که خانواده‌ها و دانش آموزان داشتند که تصور می‌کردند سرنوشت تحصیلی آن‌ها طی چند ساعت تعیین می‌شوند، کمرنگ شده و ۱۲ سال تحصیل اثرگذار خواهد بود.

اما و اگر حذف دروس عمومی از کنکور ۱۴۰۲

به گفته کمرئی این مصوبه سعی دارد بین سنجش و پذیرش جدایی قائل شود به همین دلیل به دانشگاه‌ها اجازه داده است تا براساس سوابق تحصیلی و حتی نمره‌ای که در آزمون برگزار شده توسط سازمان سنجش با اثرگذاری ۴۰ درصدی، اگر لازم بداند ملاحظاتی در نظر بگیرد و آن‌ها را یکی از ملاک‌های پذیرش دانشگاه قرار دهد.

او درباره حذف دروس عمومی از کنکور از سال ۱۴۰۲ به بعد بیان کرد: دروس عمومی در ضمن پایه دوازدهم که مورد ارزیابی قرار می‌گیرد سهم خود را در سابقه تحصیلی دانش آموزان ایفا می‌کند همچنین دروس تخصصی هم که باید در پایه دهم و یازدهم منشا اثر باشد در طول سنوات تحصیلی یادگیری مفاهیم آن انجام می‌شود و در سنجش با اثرگذاری ۴۰ درصد، تاثیر گذار است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار