تامین اعتبار برای استخدام ۱۸ هزار پرستار در کشور انجام شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تامین اعتبار برای استخدام ۱۸ هزار پرستار در کشور انجام شد

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی در نظام پرستاری باعث می‌شود تا پرستاران از امکانات رفاهی کمتری برخوردار شوند گفت: تامین اعتبار برای استخدام ۱۸ هزار پرستار در کشور انجام شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، معصومه ادیب صبح امروز در سالن ناجا شهرستان رشت اظهار داشت: از پتانسیل پرستاران در بخش‌های مختلف نظام سلامت باید استفاده کرد.
مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه 6 هزار و 250 نفر از پرستاران در بیمارستان‌های خصوصی و عمومی شاغل هستند گفت: با اتکا به پتانسیل نظام پرستاری می‌توانیم به اهداف نظام سلامت دست پیدا کنیم.
ادیب با اشاره به اینکه ارتباط موثر و سالم بین نظام پرستاری و دانشگاه علوم پزشکی برقرار است بیان داشت: وجود جو مناسب بین نظام پرستاری و دانشگاه علوم‌پزشکی باعث پیگیری راحت‌تر حقوق پرستاران می‌شود.
دیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اعلام اینکه پرستاری دارای تحصیلات اکادمیک در سطح دکتری است عنوان کرد: پرستاران می‌توانند در سطوح مختلف پیشگیری، توانبخشی و درمان فعالیت کنند.
ادیب با تاکید بر اینکه یکی از سیاست‌های “پرستاری جامع‌نگر” استفاده از پرستاران در محل زندگی بیماران است ابراز داشت: بسیاری از بیماران نیاز به توجه و مراقبت ویژه دارند.
وی با بیان اینکه 18 مرکز مراقبت در منزل در استان گیلان وجود دارد که باید تعداد این مراکز به 50 مرکز برسد گفت: درسال 97 تعداد 22 مرکز، موافقت اصولی دریافت کرده و 5 مرکز به بهره‌برداری رسید.
ادیب با اشاره به اینکه برای حرفه‌ای شدن در پرستاری باید به‌سوی پژوهش حرکت کنیم عنوان داشت: دانشکده‌های پرستاری استان گیلان دارای توانایی پرورش پرستاران در مقطع دکتری و فوق‌لیسانس هستند.
وی با اعلام اینکه 367 پرستار در استان گیلان در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنندخاطرنشان کرد: هسته های پژوهشی در دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی به وجود آمد.
مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه 40 درصد پرستاران مشغول به کار در بیمارستان‌ها زیر 10 سال سابقه کار دارند گفت: نیروهای جوان در بخش‌های مختلف پرستاری در استان گیلان فعالیت می‌کنند.
ادیب با بیان اینکه توجه به رفاه پرستاران یکی از وظایف نظام پرستاری است تصریح کرد: در بیمارستان‌های پورسینا و رازی اتاق استراحت پرستاران مورد بازسازی قرار گرفت.
مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه مشکلات پرسنل شرکتی در بیمارستان‌ها برطرف شد بیان کرد: موضوع کمبود نیروی انسانی یکی از مشکلات نظام پرستاری است.
وی با اعلام اینکه کمبود نیروی انسانی در نظام پرستاری باعث می‌شود تا پرستاران از امکانات رفاهی کمتری برخوردار شوند عنوان کرد: تامین اعتبار برای استخدام 18 هزار پرستار در کشور انجام شد.
ادیب با تاکید بر اینکه معوقات یکی از دغدغه‌های پرستاران در کشور است ابراز داشت: تلاش‌های مختلفی برای پرداخت معوقات نتیجه بخش نبود که امیدوارم در آینده اتفاقات خوبی به‌وقوع بپیوندد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار