تامین اعتبار برای جذب بورسیه های بلاتکلیف در دانشگاه ها

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تامین اعتبار برای جذب بورسیه های بلاتکلیف در دانشگاه ها

رئیس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی آخرین وضعیت بورسیه های را تشریح کرد و گفت: اعتبار لازم برای جذب این افراد در دانشگاه ها تامین شده است.

محمدعلی کی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین فعالیت های انجام شده در خصوص رسیدگی به وضعیت دانشجویان بورسیه گفت: اگر دانشگاهی این افراد را ثبت نام نکنند، نامه ای با این مضمون که این افراد مورد قبول دانشگاه نیستند به بورسیه ها ارائه می دهند.

وی ادامه داد: فرد بورسیه به وزارت علوم مراجعه می کند و وزارت علوم نیز براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، اگر حکم هیات مرکزی جذب را صادر کند این حکم نافذ بوده و دانشگاه نمی تواند فرد را قبول نکند.

رئیس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: اگر دانشگاه به این افراد که معرفی می شوند، بگوید ردیف و اعتبار برای جذب آنها ندارد درست نیست زیرا ما این مساله را حل کرده ایم.

وی ادامه داد: اگر دانشگاه دلیل دیگری بیاورد و بگوید که به دلیل کاهش دانشجو نیازی به این استاد نیست؛ ما نمی توانیم به دانشگاه بگوییم حتما این استاد را جذب کند.

کی نژاد افزود: دانشگاه دلیل خود را برای عدم جذب استاد مربوطه به وزارت علوم اعلام می کند و سپس هیات مرکزی جذب بررسی می کند اگر منطق دانشگاه قابل قبول بود فرد بورسیه را به دانشگاه دیگری معرفی می کند و اگر دلیل دانشگاه غیر قابل قبول بود حکم صادر می کند و دانشگاه باید آن حکم را بپذیرد.

رئیس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تقریبا به وضعیت اکثر دانشجویان بورسیه رسیدگی شده و در نهایت ۳ یا ۴ نفر از آنها باقی مانده اند که وضعیت آنان نیز در حال رسیدگی است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار