تخصیص 80 درصد اعتبار صندوق توسعه برای اشتغال پایدار

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تخصیص 80 درصد اعتبار صندوق توسعه برای اشتغال پایدار

رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس گفت: صندوق توسعه ملی 80 درصد از تعهدات خود برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی را تخصیص داده است.

غلامرضا کاتب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نشست فراکسیون تولید و اشتغال گفت: این نشست با حضور مدیران عامل بانک ها، معاونت کمیته امداد امام خمینی(ره) رئیس سازمان برنامه بودجه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در محل سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس ادامه داد: در این نشست عملکرد پرداخت تسهیلات وام های روستایی از صندوق توسعه ملی مورد بررسی قرار گرفت، براساس گزارشی که ارائه شده تا کنون از 1.5 میلیارد دلار سهم صندوق توسعه، این صندوق به 80 درصد تعهدات خود عملکرده و بودجه را در اختیار بانک ها قرار داده است.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت: از میزان اعتبار در نظر گرفته شده تا کنون یک میلیارد و 200 میلیون دلار بای این موضوع تخصیص داده شده است و باقی اعتبارات در حال پرداخت می شود.

وی در خصوص نوع پرداخت ها بای ایجاد اشتغال، اظهار داشت: توافقی صورت گرفت تا کل لیست دریافت کنندگان وام اشتغال در اختیار نمایندگان کل شهرستان ها مرکز صدا و سیما استان ها قرار گیرد تا به صورت تصادفی بررسی، پایش و نظارت شود که چه مقدار تسهیلات به اشتغال منجر شده است.
صندوق توسعه ملی به 80 درصد تعهدات خود عملکرده و بودجه را در اختیار بانک ها قرار داده است.

کاتب در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، درباره روند کمک به خانواده های تحت پوشش دستگاه های حمایتی، گفت: در روند کمک به اجرای قانون برای خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی سقف تسهیلات تا 50 میلیون تومان مصوب شد تا بحث اشتغال در این خانواده ها ثبات پیدا کند.

رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس به موضوع انرژی های خورشیدی 5 کیلو واتی اشاره کرد و بیان داشت: برای توجیه اقتصادی کردن انرژی های خورشیدی 5 کیلو واتی که توسط خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) انجام می شود تصمیم گرفته شد که با وجود انکه این طرح ها مدت ها است تعطیل شده، اجرایی شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار