تدوین طرح مهارت‌افزایی و ارتقای توان اشتغال‌پذیری دانشجویان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تدوین طرح مهارت‌افزایی و ارتقای توان اشتغال‌پذیری دانشجویان

معاون آموزشی وزارت علوم از تدوین طرح مهارت‌افزایی و ارتقای توان اشتغال‌پذیری دانشجویان در معاونت آموزشی خبر داد.
مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: عملیاتی کردن مصوبه شورای عالی اداری در خصوص مراکز آموزش عالی وابسته به دستگاه‌های اجرایی و کاهش قریب به 650 مرکز آموزش عالی و همچنین یکپارچه سازی آیین‌نامه‌های آموزشی در مقاطع مختلفی تحصیلی با رویکرد واگذاری اختیارات به دانشگاه‌ها و همچنین ترمیم و تقویت ستاد آمایش آموزش عالی به منظور تحقق مفاد طرح آمایش، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از کارهای مهم این وزارتخانه محسوب می شود.

وی ادامه داد:‌ علاوه بر این موارد تعریف و تعیین استانداردهای کمی و کیفی موسسات آموزش عالی و تفکیک موسسات توسعه یافته از موسسات در حال توسعه و تهیه دستورالعمل تدوین برنامه 5 ساله راهبردی موسسات در حال توسعه با رویکرد مأموریت‌گرایی و بررسی و تصویب برنامه راهبردی موسسات در حال توسعه در ستاد آمایش آموزش عالی کشور و ابلاغ آنها در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.

معاون آموزشی وزیر علوم اضافه کرد: اکنون ترمیم و ارتقای سطح اثربخشی کارگروه‌های تخصصی در تمامی حوزه‌های علمی با حضور بیش از 600 نفر از متخصصان کشور از جمله فعالیت‌های مهم این وزارتخانه به شمار می رود.

شریعتی‌نیاسر در ادامه در خصوص تدوین طرح مهارت‌افزایی و ارتقای اشتغال‌پذیری دانشجویان گفت: تدوین طرح مهارت‌افزایی و ارتقای توان اشتغال‌پذیری دانشجویان با تمرکز در مقطع کارشناسی و ابلاغ قریب‌الوقوع و تقویت و تعامل بسیار موثر روابط درون ستادی میان حوزه‌های مختلف آموزش، پژوهش و فناوری یکی دیگر از کارهای صورت گرفته در وزارت علوم در بخش معاونت آموزشی است.

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: تقویت ارتباط میان ستاد تصمیم‌گیر وزارت با نهاد خصوصی مانند اتحادیه موسسات غیر دولتی با هدف نظارت غیر مستقیم به عملکرد این موسسات یکی از فعالیت‌های مهم وزارت علوم است.

الکترونیکی کردن گواهینامه های صادره از موسسات آموزش آزاد
شریعتی نیاسر گفت: یکی از بحث‌های مهم جدی ما کنترل موثر و جدی در خصوص عملکرد مراکز آموزش عالی متناسب با مأموریت محوری دستگاه مصوب ستاد آمایش است و یکی از برنامه‌های در دستور کار ما الکترونیکی کردن گواهینامه‌های صادره از موسسات آموزش آزاد با هدف ارتقای کیفی و سطحی اثربخش آنها است.

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: تهیه طرح متوازن‌سازی دوره‌های تحصیلات تکمیلی با اولویت مقاطع دکتری به منظور مهار بی‌رویه رشد کمی یکی دیگر از برنامه‌های مصوبه این وزارتخانه است.

شریعتی نیاسر بیان کرد: فراهم شدن شرایط همدلی، هم‌افزایی و هم‌بستگی بسیار مطلوب میان مدیران ارشد به عنوان عاملی موثر در بازدهی و بهره‌وری بهتر در نظام مدیریت آموزش عالی کشور و همچنین فضایی برای تعلیم دانشگاه‌ها در سطوح آموزشی بسیار موثراست.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار