تدوین طرح مهارت آموزی سربازی در چه مرحله ای است؟/ سربازان حرفه می آموزند

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

تدوین طرح مهارت آموزی سربازی در چه مرحله ای است؟/ سربازان حرفه می آموزند

نائب رئیس کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی از طرح جدید مجلس برای تغییر شکل خدمت سربازی خبر داد.

یحیی کمالی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد طرح جدید مجلس در خصوص خدمت سربازی گفت: طرح « مهارت آموزی» سربازی طرحی است که به تازگی برای بالا بردن بازده مدت زمان حضور جوانان در ارگان های مختلف ارائه شده است.

نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: در حال حاضر سربازی که مشغول خدمت است بعد از دوره آموزشی فعالیت خاصی ندارد، غالباً یا نگهبانی می دهد یا به کارهای غیر ضرور مشغول است؛ به عبارتی وقتِ آزاد زیادی دارد که بیهوده تلف می شود. بنابراین ما در طرح جدید به دنبال آن هستیم که در کنار این مسائل رزمی، جوانانی که بعد از اتمام دوران خدمت وارد چرخه کار و اشتغال می شوند حرفه و تخصصی را آموخته باشند.

وی افزود: هدف از این موضوع این است که پس از اتمام خدمت سربازی فرد بتواند حرفه خود را در جامعه دنبال کند و سربازی دوره ای باشد که ضمن اشتغال زایی به تولید داخلی کمک کند.

کمالی پور در پاسخ به این سوال که آیا تخصص گرایی سربازان نیز در کنار تخصص آموزی در این طرح پیش بینی شده است، گفت: بحث به کار گیری سربازان در محل هایی مربوط به رشته تحصیلی یا حرفه شان، در حال حاضر کم و بیش اجرایی می شود اما کامل نیست. در این طرح به این موضوع هم پرداخته شده است، به گونه ای که خدمت سربازی به سمت و سویی برود که سربازان متخصص در حرفه خود به کار گرفته شوند و به سربازانی که تخصصی ندارند بر حسب علاقه و توانایی هایشان حرفه ای را بیاموزند.

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در حال حاضر این طرح در مرکز پژوهش‌ها است تا مطالعات کافی در موردش صورت گیرد و اصلاحات مورد نیاز اعمال شود، پس از آن موضوع را به امضای نمایندگان می‌گذاریم و به کمیسیون حقوقی مجلس ارائه می دهیم.

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار