تدوین ۱۴ هزار طرح اشتغال‌زایی برای کاهش ضایعات محصولات کشاورزی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تدوین ۱۴ هزار طرح اشتغال‌زایی برای کاهش ضایعات محصولات کشاورزی

نورالله زاده گفت: مزیت‌های رقابتی بخش روستایی کشور در کشاورزی، فناوری اطلاعات، صنعت گردشگری راه رونق بخشی به اقتصاد کشور است.
اصغر نورالله زاده، مدیر عامل صندوق کار آفرینی امید کشور در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اشتغال‌زایی در مناطق روستایی کشور اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در کشور مانند مزیت‌های رقابتی بخش روستایی می‌توان به اقتصاد کشور رونق بخشید، با علم بر این که عمده مزیت‌های رقابتی در روستا‌ها در کشاورزی است ورود به بخش کشاورزی از اولویت‌های اصلی ما قرار دارد. بالغ بر ۱۴ هزار طرح به طور کلی در بخش کشاورزی و زنجیره تولیدات محصولات کشاورزی وجود دارد. زیرا محصولات کشاورزی ممکن است در فصل خود دچار ضایعات شوند، البته با طرح‌هایی در بسته بندی محصولات و ایجاد ترکیبی جدید از محصولات کشاورزی از این اتفاق جلوگیری می‌شود؛ همچنین انواع میوه‌ها را که با روش‌های مختلف خشک شده و با انواع بسته بندی‌ها ساماندهی شده است به بازار عرضه می‌کنیم.
اجرای ۳  هزار طرح در حوزه خدمات گردشگری در کشور
وی در حوزه بوم‌گردی، گردشگری، طبیعت گردی، صنایع دستی تصریح کرد: به طور تقریبی از ابتدای سال ۳ هزار طرح در حوزه خدمات گردشگری صورت گرفته است؛ همچنین بستری برای فعالیت اقامتگاه، رستوران، حمل و نقل، همچنین در زمینه تولید و فروش صنایع دستی که تکمیل کننده این زنجیره است؛ ایجاد کرده‌ایم.
مدیرعامل صندوق کار آفرینی امید کشور بیان کرد: اولویت سوم ما فناوری اطلاعات است؛ زیرا اعتقاد ما برای بهسازی این است که باید زیرساخت‌های کسب و کار‌ها به حوزه فناوری اطلاعات انتقال داده و زمینه‌ای برای ارائه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات ایجاد شود؛ همچنین با توافق و حمایت بعضی نرم افزار‌های موبایلی و سایت‌ها، روستاها به عنوان اساس کار  شناخته شدند و حتی مرکز‌های تماس این سازمان‌ها در روستا‌ها قرار گرفت، تا سرویس‌ها و خدماتشان را در حوزه روستایی به  سراسر کشور ارائه دهند؛ همچنین حمایت از تعدادی نرم افزار مختص به حوزه روستا که تمامی محصولات روستایی را ساماندهی می‌کند را در اولویت قرار دادیم.
وی در پایان با دعوت از استان‌های دارای ظرفیت بیان کرد: با سازمان میراث فرهنگی بعضی استان‌ها همچون گلستان، یزد و سمنان در ارتباط با مرمت و بازسازی آثار باستانی تفاهم نامه امضا کرده‌ایم تا مکان‌ها را به اقامت‌گاه و رستوران تبدیل کنیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار