تربیت نيروی انسانی ماهر و متخصص با ارائه آموزش مهارتی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تربیت نيروی انسانی ماهر و متخصص با ارائه آموزش مهارتی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان یکی از راه های تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص در جامعه را ارائه آموزش مهارتی دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالنبی سواعدی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان در گردهمایی ارائه تجربیات اجرایی و عملیاتی مراکز آموزش فنی و حرفه ای خوزستان که با حضور روسای ستادی و مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان خوزستان در سالن مهارت برگزار شد، گفت: آموزش فنی و حرفه ای نقش مهمی در تشکیل سرمایه انسانی از طریق تربیت نیروی های ماهر مورد نیاز بازارکار ایفا می کند.

وی اظهار کرد: اجرای بسته مهارتی برای ارائه آموزش نرم افزار و سخت افزار به افراد جویای کار فاقد مهارت سبب می شود تا فرد بتواند پس از اتمام دوره مهارتی دوره کسب و کار، اخلاق حرفه ای و کارآفرینی فرا گرفته و سریع تر جذب بازارکار شود و این می تواند سبب تحول در استقبال جوانان از آموزش فنی و حرفه ای شود.

سواعدی بیان داشت: آموزش ها باید متناسب با سرمایه گذاری ها و نیازهای بومی و منطقه ای ارائه گردد تا شاهد اثربخشی و کارآیی آن در سطح جامعه باشیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان در ادامه افزود: باید حرفه و رشته هایی برای آموزش برنامه ریزی شوند که با کیفیت و اثربخش باشند تا سبب تربیت نیروی ماهر و توانمند و متخصص برای ورود به بازارکار شوند.

این مقام مسئول اذعان کرد: با استفاده مطلوب و بهینه از زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری و رویکردهای جدید آموزشی می توان سازمان را به سمت استقرار نظام بهره برداری پیش برد.

عبدالنبی سواعدی اظهار داشت: طرح معین اقتصادی با سرمایه گذاری صنایع بزرگ و کوچک برای توانمند سازی و ارتقاء مهارت افراد جویای کار و مهارت آموزی معطوف با اشتغال می تواند منجر به فقرزدایی در جامعه شود.

وی بر ضرورت تعامل با دستگاه های اجرایی، دانشگاه ها و صنایع و صنوف به منظور ارائه آموزش های مهارتی کیفی و اثرگذار تاکید کرد.

سواعدی در ادامه خواستار اجرای طرح مهارت آموزی در مساجد شد و تصریح کرد: طرح آموزش جوانان در مساجد می تواند از طرح های موفق مهارت آموزی در جامعه باشد که نماینده ولی فقیه دراستان بر آن تاکید دارد و باید با همکاری نزدیک فنی و حرفه ای در شهرستان ها اجرایی گردد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار