ترم تابستان دانشگاه‌های غیرانتفاعی حذف می‌شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی اعلام کرد: ترم تابستانی دانشگاه‌های غیرانتفاعی حذف شده است و چون نمی‌توانند آن را برگزار کنند، دچار ضرر می‌شوند.

علی آهون منش در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت برگزاری کلاس‌های مجازی در دانشگاه و موسسات غیرانتفاعی گفت: در حال حاضر تمام موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی، نرم افرازهای لازم را برای آموزش مجازی خریداری و یا اجاره کرده‌اند و به صورت آنلاین و آفلاین دروس خود را ارائه می‌دهند.

تفاوت شهریه دروس حضوری و مجازی فقط ۵ درصد است

وی درباره مساعدت و تخفیف در شهریه دانشجویان موسسات غیرانتفاعی گفت: از نظر قانون تفاوت شهریه دانشجویان مجازی و حضوری فقط ۵ درصد است.

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی افزود: اگر قرار است که به دانشجویان کمک شود باید کمک‌هایی که دولت برای خسارت ناشی از کرونا تعیین کرده در اختیار صندوق رفاه دانشجویان قرار گیرد و صندوق رفاه نیز باید بخشی از شهریه دانشجویان دانشگاه‌های غیرانتفاعی را در قالب وام به آنها اختصاص دهد.

حذف ترم تابستانی و ضرر دانشگاه‌های غیرانتفاعی

وی ادامه داد: دانشگاه‌های غیرانتفاعی با توجه به اینکه این مدت طولانی شده و ترم تابستان نیز حذف شده و نمی‌توانند آن را برگزار کنند، دچار ضرر می‌شوند و از طرفی حقوق ۹ ماه اعضای هیات علمی اعم از حق التدریس، اساتید دایم و کارکنان دانشگاه را با توجه به افزایشی که امسال داشته باید بپردازند که تقریباً ارائه تخفیف شهریه غیرممکن است.

آهون منش خاطرنشان کرد: اگر دولت می‌خواهد کاری صورت دهد باید بخشی از حقوق کارکنان را بپردازد و تا خسارت دانشگاه غیرانتفاعی کمتر شده و بتواند به دانشجویان دانشگاه تخفیف دهند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار