تست و پرو ساعت های طلایی Apple در فروشگاه های رسمی

دسته ها: اخبار

ساعت های اپل از زمان رونمایی سر و صدای زیادی در میان اهالی آمریکا و طرفداران فناوری های نوین به راه انداخته است. اپل پیش از رونمایی نیز نزدیک به ۶ ماه بر روی استراتژی فروش ساعت های هوشمندش کار کرده بود و وعده داده بود که این ساعت ها را در اپایل سال ۲۰۱۵ به فروش برساند و این وعده ها را که سبب افزایش عطش صرفداران برای تست این ساعت ها بود را میتوان یکی از دیگر از علل استقبال بالای طرفداران دانست. هم اکنون که وقت پیش فروش و تولید انبوه ساعت های اپل فرا رسیده اپل اعلام کرده در فروشگاه های رسمی اش در سراسر جهان امکان تست و پرو ساعت ها بدون هیچ محدودیتی وجود دارد و این قانون برای گرانترین نسخه این ساعت ها که از جنس طلا ساخته شده است نیز صادق است. در این مطلب که به نقل از وبسایت Gizmodo به فارسی برگردانده شده است، قصد داریم تجربه پرو این ساعت ها که را به زبان یکی از نویسندگان این وبسایت نگارش شده برای شما بازگو نماییم. 

“پس از تحقیقات بسیار تصمیم گرفتم از نزدیک نگاهی به ساعت های اپل که مدتها انتظار دیدنشان را میکشیدم بندازم. به وبسایت اپل مراجعه کردم تا یک قرار ملاقات در نزدیک ترین فروشگاه اپل در ناحیه محل اقامتم تنظیم کنم. یک قرار ۳۰ دقیقه ای در نزدیک ترین مرکز و برای روز دوشنبه که خلوت ترین روز محسوب میشود رزرو کردم. پس از رفتن به فروشگاه با توجه به اینکه قصد تست نسخه طلایی را داشتم اما به هیچ وجه قصد خرید نداشتم قصد کردم که طوری تظاهر کنم که گویی میخواهم ساعت را بخرم اما در آخرین باید خیلی متظاهرانه نظرم را عوض میکردم و از فروشگاه بیرون میزدم.”

“وقتی وارد فروشگاه شدم با اعلامیه ای مواجه شدم که مرا از مجوز تست همه ساعت ها حتی در صورت نداشتن قصد خرید مطلع کرد پس همه برنامه های ذهنی ام را منتفی دانستم و به یکی از مسئولین جزییات را کامل توضیح دادم. وی بدون هیچ ناراحتی و در کمال تمایل رفت تا یکی از نسخه های ساعت های طلایی را برایم بیاورد. در این میان نگاهی به ویترین هایی انداختم که انواع ساعت ها را درحالت Demo در خود جای داده بودند. تمامی ساعت ها بصورت همزمان یک ویدیو را نمایش میدادند که برخی ویژگی ها را بصورت مکرر متذکر می شد.”

“همچنین با نگاهی به اطراف متوجه شدم که تعدادی مامور امنیتی از در های اصلی فروشگاه و همچنین درگاهی طبقات مختلف که به فروشگاه راه داشت حفاظت میکردند. این از جمله فاکتور هایی هست که حتما میبایست توسط اپل هنگام فروش چنین ساعت های لوکسی رعایت میشد و به نظر میرسید اپل از انجام آن بخوبی بر آمده است. فروشنده دیگری که مختص من تعیین شده بود به همراه یک ساعت با بند های مختلف دیگری که در دست دیگرش حمل میکرد به سمتم آمد. پس از احوال پرسی شغل مرا پرسید و سپس ساعت را روی دستم بست. دستم را بالا آوردم که سبب شد ساعت بصورت هوشمند فعال شود. در این فاز ساعت در حالتی تنظیم شده بود که اجازه استفاده از تمامی امکانات و نصب اپلیکیشن را نمیداد اما در حالت دمو هم نبود. ساعت امکان انجام کار های عادی با استفاده از اپلیکیشن های داخل خود ساعت را میداد اما آزادی کامل را عرضه نمیکرد. با ضمنا در حین کار خود ساعت توضیحات آموزشی را روی صفحه عرضه میکرد. به گفته مسئول امکانات دیگر و امکان نصب اپلیکیشن ها تنها از روز ۲۴ آپریل میسر بود.”

“ساعت های طلایی با دو رنگ طلای زرد (که از ۱۵۰۰۰ دلار آغاز میشد) و طلای قرمز (که از ۱۲۰۰۰ دلار آغاز میشد) عرضه میشدند. در ابتدا من فقط نسخه طلایی زرد رنگ را تست کردم و بند های مختلفی را نیز بر رویش پرو نمودم. پس از اتمام کار هایم با ساعت قصد کردم برگردم. در این هنگان مسئول فروش شخصی ام به من گفت که هنوز ۱۰ دقیقه از قرار ملاقاتم باقی مانده و به من پیشنهاد کرد که ساعت نسخه قرمز را هم تست کنم. نسخه Rose Gold هنوز یکبار هم روشن نشده بود. آن را خودم روشن کردم. ساعت در ابتدای فعالیتش کلیه بخش ها را تست میکند که شامل تپنده قلب هم میشود. حس لرزش ساعت در کنار مچم (که در هنگام ارسال پیام های حسی مانند تپش قلب استفاده میشود) بسیار جالب بود. حقیقت آن بود که داشتم فکر میکردم که نسخه طلایی که نه… اما شاید بهتر باشد نسخه ورزشی آلمومینیمی را سفارش دهم…” 

 “پس از خروج از فروشگاه با خود فکر کردم که با توجه به اینکه تنها قشر بسیار اندکی از مردم که در رفاه کامل به سر میبرند احتمال خرید این ساعت را با قیمت بالایش دارند، پس اپل چرا به راحتی امکان تست آن را به همه مردم عرضه کرده. جواب این سوال را هم در تجربه خودم در تست این ساعت ها یافتم: ساعت های نسخه جواهری که قیمت بالایی هم دارند اگرچه ممکن است بسیار محدود به فروش برسند، اما تجربه تست آنها توسط مردم و یا اینکه با آنها براحتی عکسی بیاندازند و روی شبکه های اجتماعی منتشر کنند سبب میشود تا به فکر خرید نسخه های ارزان ترش مانند نسخه های ورزشی، و یا استیل معمولی بیافتند.”

اخبار