تسریع در راه‌اندازی سامانه جامع اشتغال

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تسریع در راه‌اندازی سامانه جامع اشتغال

معاون امور اقتصادی و بین الملل استانداری خوزستان بر تسریع در راه‌اندازی سامانه جامع اشتغال تاکید کرد.

به گزارش ایسنا – منطقه خوزستان، سید علی بحرینی مقدم امروز سی ام مهرماه در پایان هفتمین نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه سرشماری سال 95 در مقایسه با سال 90 نشان می‌دهد که تحول بسیار خوبی در کاهش نرخ بیکاری در سطح استان داشته‌ایم.

افزود: در سال 90 نرخ بیکاری در استان 25.7 درصد بوده که در سال 95 به 14.3 درصد کاهش پیدا کرده است و 330 هزار نفر جویای کار در سال 90 به 222 هزار نفر کاهش پیدا کرده و همچنین نرخ مشارکت در استان از 34 درصد به 40 درصد رشد داشته است.

معاون استاندار خاطرنشان کرد: این ارقام بیانگر وضعیت مثبتی است اما با این وجود کافی نیست و اعضای کارگروه مصمم هستند با پیگیری و جدیت بیشتر و استفاده از ظرفیت‌های قانونی و منابعی که در طرح اشتغال فراگیر در کشور در حال اجراست نهایت تلاش در راستای تسریع این روند انجام شود و شاهد باشیم در همه استان نرخ بیکاری تک رقمی شود یا تا حد زیادی کاهش یابد.

بحرینی مقدم یادآور شد: پروژه‌ها و برنامه‌های خوبی در سطح استان شروع شده است که علاوه بر طرح اشتغاال فراگیر باعث افزایش تحرک برای اشتغالزایی خواهد شد.

معاون اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به طرح گزارش منطقه آزاد اروند در جلسه شورای اشتغال عنوان کرد: منطقه آزاد اروند برنامه خود برای اشتغالزایی در سال 96 و افق 1400 را ارائه داد که خوشبختانه با با برنامه ریزی که در منطقه آزاد صورت گرفته در نیم سال اول امسال 5800 فرصت شغلی ایجاد شده که برای افق 1400 رقمی بالغ بر 60 هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

بحرینی مقدم در خصوص راه‌اندازی سامانه واحد اشتغال تصریح کرد: ایجاد یک سامانه واحد و جامع که حاوی فرصت‌های شغلی و تجزیه و تحلیل متقاضیان کار برای تسهیل در معرفی فرصت‌های شغلی به داوطلبان باشد در دستور کار جلسات قبل بود و تاکید شد این سامانه هر چه سریعتر به راه‌اندازی شود.

معاون استاندار در پایان اظهار کرد: قرار است کارگروه‌های تخصصی اشتغال در شهرستان‌ها با حضور استاندار برگزار شود تا برش‌های شهرستانی برنامه‌های اشتغال رصد شود و اگر در مواردی نیاز به حمایت باشد این حمایت انجام شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار