تسهیلات کم‌بهره برای اشتغال‌زایی در روستاهای خرمشهر پرداخت می‌شود

دسته ها: اخبار استان اخبار

بخشدار مرکزی خرمشهر گفت: برای اشتغال‌زایی در روستاها به دهیاران و شرکت تعاونی دهیاری‌ها و روستاییان تسهیلات با سود کم پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس پورمند عصر امروز در حاشیه بازدید از شرکت تعاونی دهیاری‌های بخش مرکزی خرمشهر، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دستورالعملی به شرکت‌های تعاونی ارسال شده است که در قالب آن تسهیلات با کارمزد هشت درصد برای ایجاد اشتغال در روستاها تعیین شد که این رقم برای روستاهای مرزی که شامل تمام روستاهای بخش مرکزی خرمشهر می‌شود، چهار درصد است.

وی با بیان اینکه فرم‌های درخواست تسهیلات یک ماه پیش در اختیار دهیاران و شرکت تعاونی دهیاری‌ها قرار گرفته است، یادآور شد: این تسهیلات تنها به شخصیت حقوقی دهیار و شرکت تعاونی دهیاری‌ها در راستای خودکفایی آنها اختصاص می‌یابد و امکان استفاده شخص حقیقی از این تسهیلات وجود ندارد.

بخشدار مرکزی خرمشهر افزود: برای دریافت تسهیلات سقفی تعیین نشده است و بسته به طرح پیشنهادی میزان تسهیلات مورد نیاز برآورد و اختصاص می‌یابد؛ همچنین هدف این تسهیلات بحث خودکفایی دهیاران و شرکت‌های دهیاری است.

وی بر اهمیت این اقدام تأکید کرد و گفت: اختصاص تسهیلات کم‌بهره به شرکت تعاونی و دهیاران کار بزرگی است چراکه باعث می‌شود دهیاران وابسته به اعتبارات ارزش افزوده و آلایندگی نباشند و عوائد ایجاد طرح‌های اشتغال‌زایی به دهیاران و کرم روستا تعلق خواهد گرفت.

پورمند به مراحل دریافت تسهیلات اشاره کرد و گفت: دهیاران برای دریافت تسهیلات در مرحله نخست طرح توجیهی را ارائه می‌کنند و بعد از تأیید در شهرستان و تکمیل مدارک، درخواست آنها به اداره کل امور روستایی استان ارسال می‌شود که بعد از مطرح شدن در کارگروه به وزارت کشور برای بررسی نهایی ارسال خواهد شد.

بخشدار مرکزی خرمشهر در ادامه از اعطای تسهیلات تا سقف ۴۰ میلیون تومان به روستاییان خرمشهری خبر داد و اظهار کرد: مؤسسه ایفا دارای مجوز از وزارت کشور در قالب طرح «اشتغال‌زایی در زیست بوم کارآفرین» اقدام به اعطای تسهیلات به روستاییان با کارمزد چهار درصد کرده است.

وی افزود: این مؤسسه توزیع فرم‌های تقاضای تسهیلات را از روستاهای مسیر شلمچه آغاز کرده است.

پورمند با بیان اینکه این تسهیلات بر اساس طرح پیشنهادی و پس از بررسی به متقاضیان تعلق می‌گیرد، گفت: محدودیتی برای اعطای این تسهیلات به اهالی روستا وجود ندارد و هرکسی که طرح توجیهی داشته باشد و قصد دارد آن را اجرا کند، می‌تواند از این تسهیلات بهره‌مند شود.

اخبار استان اخبار