تصویب آیین‌نامه پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی به دانشجویان حافظ و قاری قرآن

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان از تصویب آئین‌نامه اجرایی پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی دانشجویان حافظ و قاری قرآن کریم خبر داد و گفت: این امر باعث فرهنگ‌سازی قرآنی در محیط آموزشی می‌شود.
حجت‌الاسلام سیدحسن رضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، از تصویب آئین‌نامه اجرایی پرداخت کمک هزینه تحصیلی دانشجویان حافظان و قاریان قرآن کریم خبر داد و اظهار کرد: در اجرای بند 5 ماده 4 منشور توسعه فرهنگ قرآنی کشور و به منظور اجرای صحیح قانون بودجه امسال، با عنوان ارائه شهریه دانشجویی تحصیل حافظان و قاریان قرآن مجید، شورای توسعه فرهنگ قرآنی مواد قانونی را در زمینه ارائه کمک هزینه تحصیلی به پرداخت شهریه حافظان و قاریان قرآن کریم تصویب کرده است.
وی در خصوص مشمولان معرفی شده بر اساس این قانون گفت: دارندگان مدرک تخصصی درجه یک استاد حفظ قرآن کریم، استاد درجه یک تعلیم و قرائت قرآن کریم، دارندگان مدرک تخصصی درجه 2 حافظ ممتاز و مدرس قرائت قرآن کریم، دارندگان رتبه‌های اول تا سوم مسابقات بین‌المللی حفظ کل و قاریان برگزیده و دارندگان رتبه عالی و ممتاز مسابقات کشوری در رشته‌های حفظ کل و قرائت قرآن سازمان اوقاف از افراد مشمول در این طرح هستند که مدارک آنها باید دارای تائیدیه‌های لازم از سوی شورای ارزیابی حافظان قرآن کریم و اوقاف باشد.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اینکه کمک هزینه شهریه این افراد در حدود اعتبارات تخصیص یافته سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اختصاص خواهد یافت، افزود: دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی موظفند به معرفی‌شوندگان سازمان اوقاف درصدهای مصوب شده تخفیف در شهریه ثابت و متغیر را ارائه دهند.
وی افزود: شرط پرداخت کمک هزینه شهریه در هر نیمسال احراز معدل 16 در نیمسال گذشته است و سقف پرداخت کمک هزینه شهریه به ازای هر نیمسال در مقطع دکتری 80 میلیون ریال، در مقطع کارشناسی ارشد 20 میلیون ریال و در مقطع کارشناسی و کاردانی 15 میلیون ریال خواهد بود.
رضوی گفت: در راستای فرهنگ‌سازی قرآنی در محیط آموزش عالی کشور، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی موظفند تمهیدات لازم را برای بهره‌گیری از خدمات آموزشی و تبلیغی ترویجی قرآنی مشمولان این آیین‌نامه براساس مصوبات شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها فراهم کنند.
وی با بیان اینکه مسؤولیت حسن اجرای این آئین‌نامه بر عهده سازمان اوقاف است، افزود: شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور هم در زمینه اجرای هر چه بهتر این امر به سازمان اوقاف کمک خواهد کرد.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان بیان کرد: امیدوارم این قانون نیز در استان به درستی اجرا شود و ما شاهد شکوفایی استعدادها و فرهنگ‌سازی قرآنی در محیط آموزشی باشیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار