تصویب ۱۴۰میلیارد تومان برای اشتغال فراگیر در حوزه کشاورزی خوزستان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تصویب ۱۴۰میلیارد تومان برای اشتغال فراگیر در حوزه کشاورزی خوزستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب برای طرح های اشتغال فراگیر استان در حوزه کشاورزی این استان مصوب شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کیخسرو چنگلوایی در جلسه شورای اشتغال خوزستان که عصر دوشنبه در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: استان خوزستان از ۲.۲ میلیون هکتار زمین کشاورزی و ۲۰۰ هزار بهره بردار کشاورز بهره مند است.

وی با بیان اینکه خوزستان در حوزه کشاورزی کشور جایگاه ویژه ای از نظر حجم و کیفیت تولیدات دارد، افزود: استان خوزستان در بسیاری از محصولات مقام اول و در برخی دیگر هم مقام دوم تولید را دارد؛ تولیدات خام کشاورزی استان به ارزش ۱۹۰ هزار میلیارد ریال، صنایع تبدیلی و فن آوری به ارزش ۶۰ هزار میلیارد ریال و صادارت محصولات کشاورزی در سال گذشته نیز ۳۷ هزار میلیارد ریال بود.

چنگلوایی با بیان اینکه بخش کشاورزی استان به لحاظ ایجاد زیرساخت های مختلف ظرفیت بسیاری دارد، بیان کرد: اشتغال در بخش کشاورزی مولد هست و منابع تولید، تجهیزات و امکاناتی که برای ایجاد شغل در کشاورزی نیاز است خیلی کم هزینه تر از سایر بخش ها هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، گفت: تاکنون ۸۳۱ طرح مصوب در کمیته فنی اشتغال داشتیم که نسبت به گزارش هفته قبل که ۶۵۸ مورد بود، رشد خوبی را نشان می دهد؛ همه طرح ها به بانک معرفی و تاکنون ۴۱ مورد عقد قرارداد داشتیم که تسهیلات به همه آنها معادل ۶۶ میلیارد تومان پرداخت شد.

چنگلوایی یادآور شد: طرح هایی که در بخش کشاورزی به بانک معرفی شده اند چهار برابر کل اعتبارات اختصاصی به خوزستان در همه زیربخش ها است.

وی با اشاره به اینکه ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب برای طرح اشتغال فراگیر استان در حوزه کشاورزی یادآور شد: سال گذشته حدود ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداختی در بخش کشاورزی داشتیم و تنها ۷۰ میلیارد تومان آن برای توسعه مکانیزاسیون بود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار