تعدادی از رشته‌های ‌ارشد به دانشگاه صنعت نفت بازگردانده شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده نفت آبادان گفت: در بازگرداندن تعدادی از رشته‌های ‌ارشد دانشگاه به موفقیت‌هایی رسیده‌ایم، اما همچنان خبر‌های خوبی به گوش نمی‌رسد.
به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، محمدحسن مهری، مسئول بسیج دانشجویی دانشکده نفت آبادان گفت: موضع وزارت نفت در برابر دانشگاه صنعت نفت بر کسی پوشیده نیست و اخبار اقداماتی که این وزارتخانه علیه دانشگاه صنعت نفت انجام داده، بار‌ها رسانه‌ای شده . آخرین اقدام منفی وزارت نیز مربوط به ایجاد محدودیت در رشته‌های تحصیلی و ظرفیت پذیرش دانشجویان این دانشگاه بود.
مهری اضافه کرد: خوشبختانه با ورود به موقع بسیج دانشجویی به مسئله و همچنین پیگیری‌های مسئولان و حمایت کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، از این اقدام جلوگیری شده و در بازگرداندن تعدادی از رشته‌های کارشناسی ارشد به موفقیت‌هایی رسیده ایم، اما در رشته‌های کارشناسی همچنان خبر‌های خوبی به گوش نمی‌رسد و هنوز هم وزارتخانه برای صدور مجوز پذیرش برخی رشته‌ها صحبت قطعی نمی‌کند؛ آن هم به این بهانه که دانشگاه صنعت نفت باید طبق اعلام نیاز وزارتخانه دانشجو پذیرش کند.
مسئول بسیج دانشجویی دانشکده نفت آبادان ادامه داد: همچنین گفته شده به دلیل اینکه سرفصل‌های تدریس شده در این رشته‌ها در دانشگاه صنعت نفت مشابه سایر دانشگاه‌های کشور است، پس وزارتخانه در صورت نیاز می‌تواند آن‌ها را از سایر دانشگاه‌های کشور تامین کند.
۱- وقتی که وزارت نفت، دانشگاهی برای تربیت نیروی متخصص مورد نیازش را دارد، قاعدتا باید این دانشجو‌ها را در صنعت نفت کشور بکارگیری کند، آیا صحبت در مورد جذب و استخدام دانشجو‌های سایر دانشگاه‌های کشور خیانت در حق دانشجویان این دانشگاه نیست؟ آیا این دانشجویان بازیچه دست مسئولان هستند؟
۲- با توجه به اینکه سالیانه تعداد زیادی از کارکنان صنعت نفت به دلایلی همچون بازنشستگی و… از چرخه کار خارج می‌شوند برنامه جذب سالیانه وزارتخانه و تخصص‌های مورد نیازش چیست؟ آیا اصلا چنین برنامه‌ای وجود دارد؟ اگر واقعا وزارتخانه نیازی به این رشته‌ها ندارد ، طبق چه محاسبات و آینده نگری این تصمیم را گرفته است؟ وزارتخانه‌ای که دانشجویی را که اعلام نیاز کرده و پذیرش کرده، به راحتی رها می‌کند چه برنامه‌ای برای دانشجویانی که به یکباره متوجه عدم نیاز به آن‌ها شده، دارد؟
مسئول بسیج دانشجویی دانشکده نفت آبادان تاکید کرد: از مدیران باتجربه‌ای که سال هاست بر این مناصب تکیه زده اند، بعید است که به یکباره متوجه مشابه بودن سرفصل‌های رشته‌های دانشگاه صنعت نفت با سایر دانشگاه‌های کشور شوند. حال تکلیف دانشجویانی که با صلاح دید و اعلام نیاز خودتان چندسال همین سرفصل‌ها را گذرانده اند چه می‌شود؟
وی گفت: اگر هدف از این اقدام واقعا خیرخواهی صنعت نفت کشور بود روش‌های دیگری هم برای این کار وجود داشت. اما نیت اصلی این وزارتخانه بر هیچکس پوشیده نیست. انها به دنبال تعطیلی کامل دانشگاه صنعت نفت است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار