تعهد ۲۰۰ میلیاردی برای اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تعهد ۲۰۰ میلیاردی برای اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد

رئیس کمیته امداد گفت: یکی از بانک ها با امضای تفاهمنامه ای در سال جاری با هدف اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید پرویز فتاح در مراسم امضای تفاهم نامه با یکی از بانکهای کشور از ایجاد ۱۳ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت در بهار امسال خبر داد و اعلام کرد: خروج مددجویان از چرخه حمایتی کمیته امداد پس از دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی از این بانک و رسیدن به خودکفایی، موجب صرفه‌جویی سالانه ۳۰ میلیارد تومانی به نفع نیازمندان می‌شود.

وی بر ضرورت توجه بیش‌ازپیش به مددجویان روستایی و حاشیه‌نشین تأکید کرد و گفت: هم‌اکنون ۵۵ درصد مددجویان تحت حمایت کمیته امداد ساکن روستا هستند بر این اساس اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی در روستاها و مناطق محروم در اولویت قرار دارد.

فتاح با تأکید بر اهمیت تسهیلات اشتغال‌زایی در خودکفایی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد، پرداخت این‌گونه تسهیلات را از مصادیق گسترش کار خیر در جامعه دانست و گفت: با همکاری مطلوب دولت، مجلس و بانک‌های عامل شاهد حفظ و ارتقا عزت‌نفس خانوارهای تحت حمایت این نهاد هستیم.

وی با اشاره به اینکه معوقات بانکی خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد در ده سال گذشته کمتر از دو درصد بوده است خاطرنشان کرد: با نظارت کمیته امداد بر روند اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی مددجویان، بازپرداخت تسهیلات پرداختی به خانوارهای تحت حمایت باوجود مشکلات اقتصادی به‌موقع وصول می‌شود.

رئیس کمیته امداد با اعلام اینکه از سال ۹۱ تا ۹۶ این بانک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان کمیته امداد پرداخت کرده است گفت: نتیجه این امر خودکفایی ده هزار و ۷۰۰ خانوار تحت حمایت بود.

وی از تعهد ۲۰۰ میلیارد تومانی بانک در سال جاری برای اعطای تسهیلات اشتغال به مددجویان این نهاد خبر داد و افزود: این بانک سال گذشته به ۹۵ درصد از تعهدات خود در این زمینه عمل کرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار