تعیین تکلیف طرح سربازی 40 درصد از مشمولان تحصیل‌کرده در نیروهای مسلح

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

تعیین تکلیف طرح سربازی 40 درصد از مشمولان تحصیل‌کرده در نیروهای مسلح

رئیس قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه در حال حاضر 40 درصد از سربازان مشمول دارای تحصیلات دانشگاهی هستند، گفت: بر اساس دستور فرمانده کل قوای مسلح از توان جوانان تحصیل کرده در شرکت‌های دانش‌بنیان بخش خصوصی استفاده می‌شود.

به گزارش ایسنا سردار مهدی فرهی در نشست “تسهیلات سربازی افراد فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان” با اشاره به ضرورت و اهمیت بحث سربازی، افزود: موضوع سربازی، تبدیل به یک سرمایه عظیم ملی شده است، به گونه‌ای که بطور متوسط روزانه بیش از 1200 نفر ورودی و خروجی این نظام شده است.

وی با اشاره به افزایش سربازان تحصیل‌کرده دانشگاهی خاطرنشان کرد: بر اساس آمارها، 40 درصد سربازان مشمول دارای تحصیلات دانشگاهی هستند، از این رو نیاز است تا از توان حداکثری این افراد تحصیل کرده بهره‌مند شویم.

وی همچنین با اشاره به فعال شدن بیش از 3 هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور ادامه داد: به منظور بهره‌مندی از توانمندی‌های افراد تحصیل کرده در بیش از 150 مجموعه دولتی طرحی با عنوان امریه سربازی، اجرایی شد که در قالب آن سهمیه‌ای به افراد متخصص داده می‌شود تا از توانمندی‌های آن‌ها در عرصه ملی استفاده شود.

فرهی خاطرنشان کرد: بر این اساس،‌ بر اساس دستور فرمانده کل قوای نیروهای مسلح قرار است از توان جوانان تحصیل کرده در شرکت‌های دانش‌بنیان خصوصی استفاده شود. این یک هنجار و مدل جدیدی است که موجب افزایش جذابیت و نشاط‌افزایی دوره سربازی خواهد شد.

به گفته فرهی، جوانان تحصیل‌کرده، دوره سربازی خود را در شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی و ملی سپری خواهند کرد.

رئیس قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اهمیت مهارت‌افزایی سربازان، خاطرنشان کرد: بر این اساس با قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان نیروهای مسلح را تشکیل دادیم و فرصتی را ایجاد کردیم تا جوانان تحصیل‌کرده در مدت دو سال علاوه بر ارائه دستاوردهای علمی، مهارت‌های لازم در حوزه تخصصی خود را آموزش ببینند.

وی خاطرنشان کرد: از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و دستگاه‌هایی چون وزارت صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی، ورزش، ICT، وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات و پارک‌های علم و فناوری در راستای جذب سربازان مشمول استفاده خواهد شد.

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار