تعیین زمان اعلام نتایج آزمون اصلح/ آزمون جبرانی آذرماه برگزار می‌شود

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

تعیین زمان اعلام نتایج آزمون اصلح/ آزمون جبرانی آذرماه برگزار می‌شود

کچوئیان با اشاره به زمان اعلام نتایج آزمون اصلح، از برگزاری امتحان جبرانی در آذرماه امسال خبر داد.
به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا کچوئیان، سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت از اعلام نتایج آزمون اصلح مهارت آموزان ورودی سال ٩٥ خبر داد و گفت: مهارت آموزان می‌توانند از ساعت هشت صبح روز شنبه با ورود به سامانه سجفا از نتایج آزمون مطلع شوند.

٧٨ درصد داوطلبان پذیرفته شدند
سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت، مجموع مشمولان آزمون اصلح ورودی سال ٩٥ را ٦ هزار و ٧٧٨ نفر اعلام و تصریح کرد: ٧٨ درصد از افراد شرکت کننده در آزمون اصلح موفق به دریافت گواهی صلاحیت‌های حرفه معلمی شدند.

وی از حضور هزار و ٦٠٠ نفر مهارت آموز دیگر برای شرکت در آزمون جبرانی نیمه دوم آذرماه سال جاری سخن گفت و افزود: در راستای جبران نیروی انسانی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش، برابر با اساسنامه دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیلان علاقمند به حرفه معلمی از سایر دانشگاه‌های کشور پس از گذر از مراحل آزمون استخدامی، مصاحبه و گزینش با ورود به دانشگاه فرهنگیان و دریافت دوره‌های مهارت آموزی، همچنین گذر پایانی از آزمون اصلح با کسب گواهینامه صلاحیت‌های حرفه‌ای به افتخار معلمی نائا می‌شوند.

این مقام مسئول با تاکید بر پایش و رصد صلاحیت حرفه‌ای افراد برای ورود به دستگاه آموزش و پرورش اندازه گیری دانش، مهارت و نگرش افراد برای ورود به سیستم آموزشی و پرورشی کشور را لازم و ضروری خواند و گفت: بدون دریافت گواهینامه صلاحیت‌های حرفه‌ای امکان ورود افراد به دستگاه آموزش و پرورش مهیا نیست.

اعلام زمان ثبت اعتراض به نتایج آزمون
کچوئیان درباره اعتراض افراد به نتایج اعلام شده اظهار کرد: آن دسته از مهارت آموزانی که نسبت به نمره خود اعتراض دارند می‌توانند از روز شنبه تا جمعه، اول تا ششم مهرماه سال جاری با ورود به سامانه ثبت اعتراض در پورتال اصلی دانشگاه اقدام و اعتراض خود را ثبت کنند.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان در پایان با تاکید بر مراجعه نکردن حضوری افراد، پانزدهم مهرماه سال جاری را زمان پاسخگویی به افراد معترض اعلام کرد.

اخبار آموزش و پرورش اخبار