تعیین سهم هر دستگاه برای ایجاد اشتغال در اهواز

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امید حاجتی، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان در جلسه کارگروه اشتغال استان که امروز، ۳۱تیرماه در اهواز برگزار شد، گفت: در برنامه‌های اشتغالی که امسال در نظر گرفته شده، برای هر دستگاه سهمی برای ایجاد اشتغال در نظر گرفته می‌شود که باید آن را رعایت کنند و برنامه امور بانوان برای اشتغال تعدادی از دانشجویان یک برنامه جدید نیست بلکه گام‌های مدون شده‌ای است که کمک می‌کند تا دستگاه‌ها منابعی را که در اختیار دارند، برای حوزه اشتغالزایی به صورت هدفمند هزینه کنند.

وی بیان داشت: ضرورت ندارد تا طرح امور بانوان به صورت جداگانه دیده شود و اعتباری جدا برای آن در نظر گرفته شود. وقتی قرار است دستگاه‌های متولی استان، منابع مورد نیاز اجرای طرح را تامین کنند، ضرورت ندارد تا بخشی از آن را در قالب یک طرح جداگانه اجرایی کنیم.

حاجتی افزود: طرحی که در بحث اشتغال در مدیریت امور بانوان استان طراحی شده، گام‌ها را به صورت شفاف و هدفمند تعریف می‌کند و بهترین کار در این زمینه، آن است تا این کلیات به دستگاه‌هایی که قرار است منابع استان را مدیریت کنند ارائه شود و این دستگاه‌ها بتوانند بر اساس این گام‌های شفاف، اعتبارات را در بحث اشتغال مدیریت کنند؛ در این زمینه باید سهمی نیز برای بانوان در نظر گرفته شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان اذعان کرد: اگر طرحی که امور بانوان برای اشتغال در نظر دارد به صورت جداگانه اجرایی شود، با توجه به اینکه پاسخگویی و هدفگذاری بر عهده دستگاه اجرایی است و یک بخش به صورت موازی بخواهد کاری را انجام دهد، به صلاح استان نیست، ضرورت ندارد تا به صورت جداگانه و در قالب طرحی جدا اجرایی شود.

وی در خصوص بحث کشاورزی در خوزستان اظهار داشت: تناسبی میان سطح زیر کشت استان، به ویژه در بحث اراضی آبی با سهم استان در بحث ارزش افزوده کشور وجود ندارد. جهاد کشاورزی باید در خصوص برنامه‌های ترویج خود، به ارائه الگوهای کشتی بپردازد که اقتصادی‌تر باشند تا ارزش افزوده‌ای که در هکتار نصیب کشاورز می‌شود با توجه به سهم اشتغالی که در این زمینه وجود دارد، افزایش پیدا کند.

امید حاجتی بیان کرد: یکی از نکاتی که باید در بحث کشاورزی به آن پرداخته شود، آن است که با توجه به تقاضایی که برای محصولات استان وجود دارد، باید در برنامه ریزی‌ها به تولید صادرات‌محور توجه داشته باشیم.

این مقام مسئول اذعان داشت: صندوق حمایت از صادرات پذیرفته است تا خط اعتباری برای مزیت‌های خاص استان و برای برخی از کشورهای هدف صادراتی ایجاد کند. در این زمینه نامه‌ای تنظیم شده و با امضای استاندار خوزستان برای پیگیری به مرکز ارسال شده است.

حاجتی تصریح کرد: با توجه به توان تولید کشاورزی در استان، انتظار داریم در برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی به بحث تولید صادرات‌محور نیز توجه شود. در این زمینه آمادگی داریم تا در مناطقی که مزیت اصلی بحث کشاورزی است و سرمایه‌گذار بنا به دلایلی در آنجا حضور پیدا نمی‌کند، می‌توانیم از طرح‌هایی که برای آن مناطق ارائه می‌شود نیز حمایت کنیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار