تعیین میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 96 تا پایان شهریور

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس مرکز سنجش آموزش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه وضعیت نمرات مدارس غیردولتی در برخی مناطق خوب است، در عین حال گفت: اما معمولا در تمام مناطق کشور مدارس آخر جدول هم مدارس غیردولتی هستند و نتایج مطلوبی کسب نمی‌کنند.

به نقل از ایسنا، عبدالرسول عمادی درباره وضعیت نمرات دانش آموزان در مدارس غیردولتی اظهار کرد: نتایج امتحانات را در سه سال اخیر مورد بررسی قرار داده‌ایم و مشخص شد وضعیت مدارس غیردولتی مطلوب نیست.

وی افزود: مدارس غیردولتی در برخی مناطق در بالای جدول میانگین نمرات هستند و وضعیت نمراتشان خوب است که البته تعدادشان اندک است اما معمولا در تمام مناطق کشور مدارس آخر جدول هم مدارس غیردولتی هستند. به این معنا که در مقابل مدارس غیردولتی با کیفیت خوب، بسیاری مدارس غیردولتی ما نتایج مطلوبی کسب نمی‌کنند و از مدارس عادی هم پایین تر هستند که باید به آن توجه شود.

رئیس مرکز سنجش آموزش وزارت آموزش و پرورش درباره احتساب سوابق تحصیلی دانش آموزان در کنکور سراسری 96 اظهار کرد: میزان تاثیر نمرات دانش آموزان در کنکور سراسری سال 95، برای سوم متوسطه 25 درصد و برای پیش دانشگاهی 5 درصد بود، در واقع شاهد تاثیر مثبت 30 درصدی سوابق تحصیلی دانش آموزان در کنکور بودیم.

عمادی افزود: برای سال آینده هنوز تصمیم گیری نشده اما به احتمال زیاد باز هم تاثیر سوابق سال سوم و پیش دانشگاهی را خواهیم داشت. تصمیم گیری در این باره تا پایان شهریور ماه انجام و اعلام می‌شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار