تغییر نام دانشگاه فرهنگیان در انتظار تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تغییر نام دانشگاه فرهنگیان در انتظار تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی

معاون دانشگاه فرهنگیان گفت: تغییر نام این دانشگاه به “تربیت معلم” در انتظار تأییدیه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

‌به گزارش ایسنا، علی باقر طاهری‌نیا در نشست با خبرنگاران اردبیل با اشاره به اهمیت بحث آموزش و اهمیت دانشگاه فرهنگیان در بحث تربیت نیروی انسانی متخصص گفت: دانشگاه فرهنگیان مسئولیت تأمین نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش در سطح کشور را بر عهده دارد بطوری‌که حمایت از این دانشگاه باید به گونه‌ای باشد که بتوانیم تمامی نیاز انسانی آموزش و پرورش را تأمین کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه در سال جاری ۲۴هزار دانشجو از طریق کنکور جذب این دانشگاه می‌شوند، خاطرنشان کرد: این تعداد نسبت به سال گذشته با افزایش ۳ برابری همراه بوده است.

وی با یادآوری اینکه ۵۰۰ دانشجوی دارای رتبه یک رقمی و دو رقمی کنکور سراسری در دانشگاه فرهنگیان تحصیل می‌کنند، یادآور شد: امسال با کمبود بیش از ۱۰۰ هزار معلم در سطح کشور مواجه هستیم بطوریکه پیش بینی شده تا سال ۱۴۰۰ ، بیش از ۶۰۰ هزار نفر معلم در سطح کشور کمبود داشته باشیم.

به گفته طاهری نیا، طرح تغییر نام دانشگاه فرهنگیان به دانشگاه تربیت معلم نیز ارائه شده و این موضوع در انتظار تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

وی یادآور شد: علاوه بر جذب دانشجو معلم از طریق کنکور سراسری، برای رفع نیاز معلم در سطح کشور، امسال ۱۷ هزار نفر نیز از طریق آزمون جذب آموزش و پرورش می‌شوند که این افراد نیز پس از قبولی باید یکسال در دانشگاه فرهنگیان تحصیل کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار