تغییر نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی و تاثیر چند شغله بودن

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی تغییر می‌کند گفت: اگر بیمه‌ شده‌ای در بیش از یک کارگاه فعالیت داشته باشد به ازای این فعالیت‌ها حق بیمه کسر می‌شود و حقوق بازنشستگی دریافت می‌کند.

محمدحسن زدا در گفت وگو با فارس، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا اشتغال در چند شغل در افزایش حقوق بازنشستگی تاثیر دارد، اظهار داشت: قطعاً فعالیت در چند شغل در حقوق بازنشستگی تاثیر دارد.

وی ادامه داد: بر اساس سقف حقوق هر سال که در سال جاری 5 میلیون تومان مشخص شده است اگر بیمه شده ای در بیش از یک کارگاه فعالیت داشته باشد به ازای این فعالیت ها حق بیمه کسر می شود و حقوق بازنشستگی دریافت می کند.

زدا در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه افرادی که 10 سال یا کمتر سابقه پرداخت حق بیمه دارند چطور بازنشسته می شوند، گفت: مردانی که 60 سال و زنانی که 55 سال سن دارند و سابقه پرداخت حق بیمه آنها زیر 10 سال است با مراجعه به شعبات می توانند کسری حق بیمه را پرداخت و درخواست بازنشستگی بدهند.

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی گفت: این افراد می توانند به میزان 10 روز حقوق دریافت کنند.

زدا خبر داد: طرحی نیز در حال بررسی است که نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان تغییر کند و در برنامه پنج ساله ششم این مهم محقق خواهد شد.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی همچنین با بیان اینکه تامین اجتماعی برای حل این مشکل برنامه ریزی کرده است به ایسنا گفت: جدولی تحت عنوان جدول امتیاز پردازی آماده کرده ایم تا بر اساس آن به همه سنوات خدمتی شاغلان امتیازی تعلق بگیرد و جمع آن امتیازات حقوق بازنشستگی را معین کند تا عدالت هم رعایت شود.

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار