تفاهم‌نامه اعطای تسهیلات 150 میلیون تومانی اشتغال روستایی منعقد شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تفاهم نامه بین بنیاد مسکن و صندوق کارآفرینی امید در موضوع اشتغال روستایی منعقد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و صندوق کارآفرینی امید در مورد اجرای طرح‌های توسعه پایدار اشتغال روستایی صبح امروز یکشنبه ۱۸ مهر سال ۱۴۰۰ در محل بنیاد مسکن برگزار شد.

بر مبنای جزییات این تفاهم‌نامه،صندوق کارآفرینی امید از محل منابع واگذارنده اعتبار نسبت به پرداخت تسهیلات به افراد معرفی شده از سوی بنیاد مسکن با هدف رفع محرومیت، توسعه کارآفرینی، ایجاد و حفظ اشتغال اقدام می‌کند.

مبلغ سقف تسهیلات پرداختی به افراد دارای شرایط، ۱۵۰ میلیون تومان بوده و بازپرداخت اقساط با در نطر گرفتن دوره تنفس ۶ ماهه حداکثر ۵۴ ماه است.همچنین نرخ کارمزد این تسهیلات ۴ درصد عنوان شده است.

در ابتدای این نشست، اصغر نورالله زاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید ضمن اشاره به توسعه جوامع محلی گفت: توسعه جوامع محلی باید مقدمه توسعه ملی و رشد اقتصادی قرار گرفته و این نگاه پایین به بالا حاکم شود.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در بیان جزئیات تفاهم‌نامه این صندوق با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گفت: این کار دقیقا زمینه توسعه محلی را فراهم کرده و در سال‌های آتی می‌تواند زمینه‌ساز توسعه ملی شود.

وی در بیان ویژگی‌های کار با بنیاد مسکن اضافه‌کرد: بنیاد مسکن در توسعه تنها متکی به تسهیلات بانکی نیست و هر بعد از این مسئله را پیش‌می‌برد، برای مثال اگر در روستایی شاهد کمبود زیرساخت باشیم، بنیاد خود به ارتقای زیرساخت از منابع مختلف می‌پردازد.

نورالله زاده، ادامه داد: بنیاد مسکن در روند توسعه مسئله مشارکت مردمی را مد نظر قرار داده که این مسئله جزء مهمترین نکات توسعه جوامع محلی است و تجربه نشان می‌دهد، این مسیر به موفقیت ختم می‌شود.

* روستا قطب تولید کشور شود

پس از نورالله زاده، اکبر نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن اظهارکرد: از سال 84 تا امروز بنیاد مسکن سالانه 200 هزار واحد مسکن روستایی را نوسازی کرده است و در حالیکه سال 84 فقط 7 درصد واحدهای مسکن روستایی در برابر زلزله مقاوم بود، امروز بیش از 50 درصد واحدهای مسکونی در روستاهای کشور مقاوم‌سازی شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی انجام شده سال 1410 جشن مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی را برگزار خواهیم کرد، تاکید کرد: باید روستا قطب تولید کشور شود و رونق اقتصاد روستا زمینه ایجاد یک اقتصاد پایدار را فراهم خواهد کرد. اگر اقتصاد روستا رشد کند، بار سنگینی از دوش دولت برداشته می‌شود و روستای قوی می‌تواند به دولت کمک کند.

نیکزاد افزود: بسیاری برای شروع فعالیت در روستا به سرمایه نیاز دارند و بر اساس این تفاهم‌نامه تلاش می‌کنیم سرمایه را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار