تقاضای ۴۰۰ ردیف هیأت علمی برای دانشگاه فرهنگیان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

تقاضای ۴۰۰ ردیف هیأت علمی برای دانشگاه فرهنگیان

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه سرمایه اصلی دانشگاه اعضای هیأت علمی به ویژه معلمان نسل تخته و گچ که به سمت استادی رسیده اند، هستند، گفت: برای سال جاری تقاضای ۴۰۰ ردیف هیأت علمی کردیم.
حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در خصوص وضعیت هیأت علمی شدن اساتید این دانشگاه، اظهار کرد: در حال حاضر 700 عضو هیأت علمی و 2 هزار استاد حق‌التدریس داریم.

وی ادامه داد: طی 6 سال قبل، 47 پرونده در وزارت علوم برای هیأت علمی شدن تطبیق داده شده است و در سه ماهه اول فعالیت بنده، 124 پرونده تطبیق داده شده است.

خنیفر اظهار امیدواری کرد که طی روزهای آینده 300 پرونده دیگر به وزارت علوم برای هیأت علمی شدن ارائه شود و گفت: امیدواریم از بین 300 پرونده، حداقل 150 پرونده، تطبیق داده شود.

وی با بیان اینکه تا سال 1404 حداقل 2080 عضو هیأت علمی به تفکیک استان، رشته، جنسیت و تخصص نیاز داریم، افزود: برای سال جاری تقاضای 400 ردیف هیأت علمی کردیم؛ البته کار جذب در حال انجام است و به تدریج هر هفته مصاحبه داریم و اعضای هیأت علمی را به سیستم تزریق می‌کنیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد:‌ معتقدم بهترین اعضای هیأت علمی کسانی هستند که معلم بوده و بعد دکترا گرفته‌اند و اگر بتوانیم از بین معلمان تحصیلکرده برای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان استفاده کنیم، برد کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: بعد از معلمان تحصیلکرده، از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با شرط و شروط و مصاحبه‌های سخت استفاده می‌کنیم، اما معتقدیم باید استادِ معلم، گچ کلاس را خورده و بهترین‌ها اساتیدی هستند که تدریس در قاعده هرم (مقاطع عمومی) را تجربه کرده باشند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار