تلاش دولت جهت ایجاد 950 هزار شغل برای جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تلاش دولت جهت ایجاد 950 هزار شغل برای جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی

معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اقدام دولت برای ایجاد 950 هزار شغل گفت: اولین گام در این حوزه ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی و جوانان است.
به گزارش ایسنا، دکتر علی وطنی در مراسم افتتاح مرکز رشد فناوری دانش بنیان با اشاره به راه‌اندازی این مرکز افزود: در اجرای نقشه راه علمی کشور باید از همه ظرفیت‌ها و توان موجود در کشور استفاده شود.
وی با بیان اینکه ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی بر اساس نقشه جامع علمی کشور در معاونت علمی ایجاد شد اظهار کرد: حمل و نقل و جابه جایی مسافر، کنترل شرایط بحرانی مانند آتش سوزی، ترافیک و امداد رسانی جاده‌ای، کمک به مصدومان ، گردشگری و هوانوردی عمومی از جمله ظرفیت‌های ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی است.
وطنی با تاکید بر ضرورت حوزه پژوهش یادآور شد: اگر امروز دانش آموزی که وارد مدرسه می‌شود و نداند که با توجه به شرایط روحی خود چه رشته‌ای را انتخاب کند مراکز رشدی مانند مرکز رشد فناوری دانش بنیان می‌توانند به آنها کمک کنند تا این دانشمند بتواند مسیر خود را بیابد.
معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توجه به کسب کار دانش آموزی را از جمله کارهای این معاونت نام برد وگفت: در حال حاضر 3200 شرکت دانش بنیان ایجاد شده که 1500 شرکت در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات فعال هستند.
وطنی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های کشور برای اشتغال جوانان یادآور شد: دولت موظف است 950 هزار شغل ایجاد کند که گام نخست برای این امر توجه به حوزه اشتغال دانش آموزان است.
وی در عین حال راه اندازی کسب و کار را از زمان تحصیل دانش آموزان زیر نظر آموزش و پرورش دانست و گفت:‌ در این راستا دانش آموزان باید بتوانند در طول تحصیل خود از فناوری‌های نوین در جهت ارائه خدمات استفاده کنند.
وی ابراز امیدواری کرد: راه‌اندازی این مرکز رشد پایلوتی باشد تا سایر مراکزی از این دست در کشور شکل بگیرد.
معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه امروزه زمان روش‌های سنتی مبتنی بر نفت، گذشته است بر لزوم توجه به اشتغال مبتنی بر دانش تاکید کرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار