تمامی قبول‌شدگان آزمون قوه قضائیه بکارگیری شدند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

بالاخره پس از ۳ سال بلاتکلیفی و با پیگیری‌های مجلس وضعیت استخدام قبول‌شدگان آزمون قوه قضائیه تعیین تکلیف شد.
به گزارش بازارکار به نقل ازخبرگزاری خانه ملت، وضعیت قبول شدگان آزمون قوه قضائیه که سه سال چشم انتظار خبری از وضعیت استخدامشان بودند در نهایت تعیین تکلیف و تمامی آنها استخدام و جذب شدند.
حسن نوروزی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت از بکارگیری و جذب تمامی قبول‌شدگان آزمون قوه قضائیه خبر داد و گفت: مجلس در این رابطه پیگیری های زیادی داشت و ما به طور مداوم وضعیت قبول‌شدگان را از رئیس و مسئولان قوه قضائیه پیگیری می‌کردیم و بسیار خرسندیم که پیگیری‌ها نتیجه داد.
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی افزود: پس از 3 سال تلاش بین دولت و قوه قضائیه، وعده قطعی آیت الله رئیسی در ملاقات نمایندگان مبنی بر اینکه تمامی قبول‌شدگان تا پایان سال 97 جذب و استخدام می‌شوند محقق شد و امروز مطلع شدیم تمامی قبول‌شدگان جذب شدند و مشکلی در مسیر جذب آنها وجود ندارد.
وی ادامه داد: در حالی که قوه قضائیه نیاز جدی به نیرو داشت قبول‌شدگان سال‌ها به دلیل کمبود بودجه در بلاتکلیفی به سر بردند؛ انتظار می‌رود این نیروها بتوانند خالصانه به جمهوری اسلامی، دستگاه قضا و مردم خدمت کنند.
نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس دهم، یادآور شد: به طور قطع با بکارگیری قبول‌شدگان بخش زیادی از مشکل کمبود نیرو در قوه قضائیه رفع خواهد شد.
بهمن طاهرخانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، همچنین ضمن ابراز خرسندی از تعیین تکلیف وضعیت قبول‌شدگان آزمون قوه قضائیه، گفت: این افراد چندین سال در بلاتکلیفی به سر بردند و نگرانی زیادی از وضعیت استخدامی خود داشتند و به طور مداوم با نمایندگان تماس می‌گرفتند و خواستار پیگیری وضعیت استخدامشان بودند.
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان به ویژه اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی وضعیت قبول‌شدگان را در تماس و دیدارهایی که با مسئولان دستگاه قضا داشتند پیگیری می‌کردند و در نهایت قرار شد که با همکاری مجلس مشکل بودجه‌ای حل و قبول شدگان بکارگیری شوند و امروز هم شاهدیم که پیگیری‌ها مثمرثمر واقع شد.
وی با یادآوری کمبود نیروی انسانی در قوه قضائیه، گفت: پیشگیری از وقوع جرم و کاهش پرونده‌ها در دستگاه قضایی نیازمند افزایش تعداد نیروی انسانی است و با رفع کمبود نیرو در رسیدگی به مشکلات و شکایات مراجعان تسریع می‌شود.
این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: بکارگیری قبول‌شدگان قوه قضائیه می‌تواند نویدی برای مردم به منظور رفع بخشی از مشکلات حوزه قضایی آنها باشد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار