تمام دانشجویان در مهر همچنان مجازی آموزش خواهند دید

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس تحقیقات و فناوری کارگروه تخصصی آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم از تداوم آموزش‌های مجازی در مهر برای همه مقاطع تحصیلی خبر داد.

سید علی اکبر صفوی، رئیس تحقیقات و فناوری کارگروه تخصصی آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نوع آموزش‌ها از اول مهر اظهار کرد: با توجه به اعلام معاون آموزشی وزیر علوم طی دو هفته گذشته و با توجه به اپیدمی فعلی کرونا ترم آتی مجازی برگزار خواهد شد.

او افزود: با توجه به اینکه شدت ویروس کرونا افزایش یافته است؛ بنابراین آموزش‌های مجازی دانشگاه‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

صفوی تصریح کرد: هیچ واکسیناسیونی برای دانشجویان و … به صورت گسترده صورت نگرفته است، به همین علت تمامی استادان و کارمندان و کارکنان و دانشجویان باید واکسینه شوند تا بتوانیم انتظار آموزش‌های حضوری را داشته باشیم.

رئیس تحقیقات و فناوری کارگروه تخصصی آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: ویروس جدید بسیار خطرناک‌تر و جدی‌تر است، اما در زمینه بازگشایی دانشگاه‌ها تابع نظرات ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت علوم هستیم.

صفوی با بیان اینکه وزیر جدید علوم با همکاری‌های دوستان تصمیمات جدید را در خصوص بازگشایی دانشگاه‌ها اتخاذ خواهد کرد، افزود: پیش بینی بنده این است که ترم آینده برای همه به صورت مجازی برگزار می‌شود، اما دانشجویان شرکت کننده در آزمایشگاه و کلاس‌های عملی و کارگاه‌ها که حضور آن‌ها ضرورت دارد خیلی راحت می‌توانند در دانشگاه‌ها حاضر شوند که هم اکنون هم تمهیدات لازم برای حضور آن‌ها فراهم شده است.

رئیس تحقیقات و فناوری کارگروه تخصصی آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: تمامی دانشجویان از ۱۰ ماه گذشته برای کار‌های عملی و آزمایشگاهی به دانشگاه‌ها مراجعه کرده اند و این روند همچنان ادامه خواهد داشت و به دانشجویان خوابگاهی حتما خوابگاه داده خواهد شد.

صفوی بیان کرد: در حال حاضر هیچ شرایطی از نظر ویروس کرونا قابل پیش بینی نخواهد بود و هیچ فردی فکر نمی‌کرد که وضعیت کرونا روز به روز بدتر شود، حتی در سایر کشور‌ها هم ویروس کرونا وضعیت مطلوبی پیدا کرده بود، اما طی چند روز اخیر مجدد ویروس تشدید شد.

رئیس تحقیقات و فناوری کارگروه تخصصی آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: همچنین، در چین هم با وجود اینکه محدودیت‌ها برداشته شده بود، اما هم اکنون دوباره همان محدودیت‌ها تصویب شده و طبیعی است که ترم جاری همانند ۳ ترم گذشته برای همه مجازی برگزار شود.

احتمال برگزاری حضوری کلاس ها از اواسط ترم آتی

صفوی تاکید کرد: اگر از اواسط ترم دوباره وضعیت بهتر شد ما هم کلاس‌های حضوری را برگزار خواهیم کرد، اما در غیر اینصورت همچنان کلاس‌های مجازی را ادامه خواهیم داد و گفتنی است که در زمستان هم ویروس کرونا تشدید می‌شود و به اینصورت نباید انتظار آموزش‌های حضوری را داشته باشیم.

او با بیان اینکه احتمالا بیش از ۹۰ درصد آموزش‌ها در مهر مجازی برگزار شوند، تاکید کرد: از آن جایی که استادان و دانشگاه‌ها در حال حاضر یاد گرفته اند که بخش بزرگی از ارزیابی‌های نهایی دانشجویان در طول ترم باید به شکل‌های مختلف انجام شود؛ بنابراین درصد کمی از ارزشیابی نهایی برای پایان ترم باقی می‌ماند.

رئیس تحقیقات و فناوری کارگروه تخصصی آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: به نظر می‌آید شرایط آینده برای برگزاری حضوری کلاس‌ها فراهم نشود؛ بنابراین تا پایان ترم تمامی دانشجویان کارشناسی، ارشد و دکتری مجازی آموزش خواهند دید.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار