تمدید زمان ثبت نام کارگران ساختمانی

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

تمدید زمان ثبت نام کارگران ساختمانی

مدیر کل بیمه‌های اجتماعی با بیان تمدید زمان ثبت نام کارگران ساختمانی گفت: کارگران ساختمانی تا 15 اردیبهشت می‌توانند به سامانه حمایتی وزارت کار مراجعه و ثبت نام خود را تکمیل کنند.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، اسماعیل گرجی پور در برنامه روی خط خبر، با بیان تمدید زمان ثبت نام کارگران ساختمانی خاطرنشان کرد: کارگران ساختمانی تا 15 اردیبهشت سال جاری با مراجعه به سامانه حمایتی وزارت کار می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند.
وی افزود: تا روز جاری 612 هزار نفر در سامانه موردنظر ثبت نام خود را نهایی کرده‌اند و پیش بینی می‌شود این رقم با تمدید زمان ثبت نام تا 15 اردیبهشت به بیش از یک میلیون نفر افزایش پیدا کند.
مدیر کل بیمه‌های اجتماعی با بیان اینکه تمام کارگران ساختمانی که تحت پوشش بیمه‌ای نیستند بهتر است ثبت نام در سامانه را انجام دهند خاطرنشان کرد: استقرار پوشش بیمه‌ای و خدمات رسانی به کارگران ساختمانی از این به بعد باتوجه به افراد ثبت‌نام شده در این سامانه انجام خواهد شد.
گرجی‌پور دررابطه با مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در سامانه گفت: افراد برای انجام ثبت نام خود در سریعترین زمان ممکن لازم است مدارک هویتی، فیش آب، برق و کدپستی خود را به همراه داشته باشند.
وی حق بیمه کارگران ساختمانی را 30 درصد اعلام کرد و گفت: از این 30 درصد، 3 درصد سهم دولت، 7 درصد سهم بیمه شده و 20 درصد سهم کارفرما است که از عوارض بخش ساختمانی تامین خواهد شد.
مدیر کل بیمه‌های اجتماعی درخصوص حمایت های در دست اقدام دولت برای بیمه شدگان گفت: از جمله حمایت ها برای افراد بیمه شده می‌توان به بیمه بازنشستگی، فوت، پرداخت غرامت دستمزد کارگران در زمان بیماری، پرداخت غرامت ناشی ازحوادث حوادث کار و … اعلام کرد.

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار