تهیه پیش‌نویس لایحه «نظام پرداخت معلمی» برای اجرای مرحله دوم رتبه‌بندی معلمان

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

تهیه پیش‌نویس لایحه «نظام پرداخت معلمی» برای اجرای مرحله دوم رتبه‌بندی معلمان

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش از تهیه پیش‌نویس لایحه نظام پرداخت معلمی خبر داد و گفت: مرحله دوم طرح رتبه‌بندی را در قالب نظام پرداخت معلمی دنبال می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، حسین فرزانه در نشست خبری وزیر آموزش و پرورش که به مناسبت هفته معلم برگزار شد، درباره اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان در سال جاری گفت: مرحله اول رتبه‌بندی معلمان در نیمه ابتدایی سال 94 به اجرا در آمد و تاکنون نیز ادامه داشته است.

وی افزود: به این نتیجه رسیدیم که مرحله دوم طرح رتبه‌بندی را در قالب طرح نظام پرداخت معلمی دنبال کنیم. پیش‌نویس این لایحه با یک ماده و 5 تبصره آماده شده که باید به دولت ارائه کنیم تا در آنجا بحث و سپس به مجلس ارجاع شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش با بیان اینکه تشکیل سازمان نظام معلمی را هم پیگیر هستیم گفت: اگر در این فاصله زمانی کار سازمان نظام معلمی انجام شود، نظام پرداخت معلمی را در حیطه وظایف سازمان نظام معلمی قرار می‌دهیم.

به گزارش ایسنا، علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش نیز درباره آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گفت: در برنامه ششم توسعه توجه ویژه‌ای به توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شده است.

وی افزود: برای تجهیز هنرستان‌ها نیز در قالب برنامه ششم بودجه خوبی در نظر گرفته شده است و امیدواریم در طول این برنامه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با کیفیت همراه باشد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کارآفرینی یکی از برنامه‌های دولت یازدهم بود که مورد توجه جدی قرار گرفت، گفت: کارآفرینی یک رویکرد کلی است که قصد داریم در سه دوره تحصیلی، نهادینه‌اش کنیم. تاکنون بیش از 2 میلیون دانش‌آموز در طرح کارآفرینی پایش شده‌اند و تشکیل بازارچه‌های کسب و کار دانش‌آموزی صورت گرفته است.

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار