توجه به مسئله اشتغال افراد جویای کار

دسته ها: اخبار استان اخبار

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی باغملک گفت: مرکز کاریابی را راه اندازی کنیم تا افراد بیکار بتوانند به آن مراجعه کنند و مشاوره دریافت کنند.
به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مرادی رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی باغملک گفت: در باغملک در گذشته یک مرکز کاریابی که به مشاوره برای افراد بیکار می‌پرداخت وجود داشت که به دلیل نبود صنعت و فرصت شغلی، تعطیل شده بود و با پیگیری توانستیم در دو هفته اخیر مجددا این مرکز را راه اندازی کنیم تا افراد بیکار شهرستان بتوانند به آن مراجعه کنند و مشاوره شغلی دریافت کنند.

او در ادامه افزود: در این مراکز نیز آمار درستی ثبت نمی‌شود، چون ممکن است عده زیادی اصلا به این مراکز مراجعه نکنند، در باغملک بنابر آمار یک هزار و ۶۷۳ فرد بیکار وجود دارد که بنده تایید میکنم خیلی بیشتر از این آمار، ما در شهرستان بیکار داریم و تقریبا ۳ الی ۴ هزار فرد بیکار در شهرستان داریم.

مرادی بیان داشت: ایجاد شغل برای افراد بیکار وظیفه اداره کار نیست، ولی بین مردم اینگونه رواج یافته که اداره کار وظیفه ایجاد شغل را دارد، وظیفه اصلی اداره کار در واقع بعد از شاغل شدن افراد است یعنی داوری و قضاوت بین مشکلات شاغلین و پیمانکاران و دیگر موارد مشابه.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی باغملک تصریح کرد: در خصوص افراد بیکاری که به اداره کار مراجعه می‌کنند بعد از مشاوره‌های شغلی و گرفتن طرح توجیهی، این افراد به ادارات دیگر مانند جهادکشاورزی، صمت و … معرفی می‌شوند تا از تسهیلات مورد نیاز بهره‌مند شوند.

اخبار استان اخبار