توزیع کالاهای اساسی تا آخر فروردین ادامه دارد

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

توزیع کالاهای اساسی تا آخر فروردین ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حسن عباسی معروفان افزود: تا به امروز بیش از ۷۰هزارتن برنج هندی و بی ام، ۷هزارتن شکر و مقداری روغن، گندم، آرد و کره جهت متعادل سازی قیمت ها در بازار توزیع شده است.

وی با اشاره به تأثیر عرضه کالاهای دولتی دربازار گفت: عرضه برنج وارداتی از سوی بازرگانی دولتی کاهش ۷ الی ۸ درصدی قیمت و جلوگیری از افزایش قیمت سایر محصولات را به همراه دارد که با توجه به ذخایر کالاها در انبار نگرانی در تأمین کالاهای اساسی در بازار وجود ندارد.

وی درخصوص وضعیت قیمت کالای تنظیم بازار بیان کرد: هر کیلو برنج ۱۱۲۱هندی با نرخ ۳هزار و ۸۰۰تومان، شکر فله ۲هزار و۸۵۵، کره ۱۰۰گرمی ۲هزار و۹۰۰، کره ۵۰گرمی هزار و ۵۰۰ و روغن نباتی کمتر از قیمت های درج شده در بازار به فروش می رسد.

معاون داخلی بازرگانی دولتی با اشاره به اینکه در رابطه با بخش امنیت غذایی در سال اقتصاد مقاومتی حرفی برای گفتن داریم، افزود: با توجه به تولید ۱۱۷میلیون تن محصولات کشاورزی در سال گذشته باید گفت که تراز تجاری به نفع تولید و به ضرر واردات است همانگونه که در سال گذشته تنها ۲میلیارد دلار محصولات کشاورزی وارد شده که امسال در نظر داریم این رقم را به صفر برسانیم

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار