توسعه آموزش‌های مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی در سال 1400

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: سال گذشته دوره‌های مهارتی پودمانی را توسعه داده‌ایم و امسال هم در کنار بنگاه‌های اقتصادی برای توسعه آموزش‌های مهارتی کوتاه مدت و میان مدت در کنار آموزش‌های مقطع‌دار خواهیم بود.

محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس درباره نقش دانشگاه‌ها در تحقق شعار سال، اظهار داشت: شعار امسال در تداوم شعارهای ۳-۲ سال اخیر است و درواقع تأکید مقام معظم رهبری بر جهش تولید است که از مؤلفه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: مقام معظم رهبری امسال هم تولید را به عنوان محور اقتصاد مقاومتی که می‌تواند تحریم‌های غرب را بی‌اثر و خنثی کند تعیین کردند. همان‌گونه که مقام معظم رهبری بیان فرمودند، با وجود اینکه سال گذشته اقدامات خوبی برای رشد تولید انجام شد، لیکن جهش در تولید اتفاق نیفتاد. در حالی که با جود تحریم‌های ظالمانه، تولید می‌توانست رشد و جهش بیشتری داشته باشد. ایشان مشکل عدم تحقق کامل شعار سال گذشته را وجود موانع  بر سر راه تولید و عدم حمایت کافی از تولید کنندگان دانستند. به همین دلیل امسال را سال مانع زدایی‌ها و تعمیق پشتیبانی همه نهادهای حاکمیتی از تولید نامیدند.

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی یادآور شد: حالا که قرار است حمایت همه‌جانبه از تولید باشد و موانع  از سر راه تولیدکنندگان برداشته شود، ما هم باید کمک کنیم تا با بهبود کیفیت تولیدات داخلی و ارتقاء بهره‌وری، تولیدات پایدارتر و قابل رقابت‌تری با دنیا داشته باشیم که این امر با بهبود دانش و مهارت ‌تولیدکنندگان امکان پذیر خواهد بود.

* توسعه دوره‌های مهارتی پودمانی 

امید اضافه کرد: در دانشگاه جامع علمی کاربردی سال گذشته دوره‌های مهارتی پودمانی را توسعه دادیم و امسال هم  در کنار بنگاه‌های اقتصادی برای توسعه آموزش‌های مهارتی کوتاه مدت و میان مدت در کنار آموزش‌های مقطع‌دار خواهیم بود. در این راستا به تمام مقامات استان‌ها به‌ویژه استانداران اعلام کرده‌ایم که آمادگی داریم در زمینه تربیت نیروهای مهارتی بر اساس طرح‌های توسعه استان‌ها، آموزش‌های بلندمدت، کوتاه مدت و حین خدمت را براساس نیاز بنگاه‌ها توسعه دهیم.

وی ادامه داد: همچنین در سال گذشته برای اینکه فرایندهای پیچیده و طولانی طراحی و ارائه دوره‌های کوتاه مدت در استان‌ها از بین برود به رؤسای واحدهای استانی دانشگاه تفویض اختیار کردیم تا آموزش‌های کوتاه مدتی که دستگاه‌ها، شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی به آن نیاز دارند را در اسرع وقت شناسایی و پوشش دهند. البته امسال نیز این روند را از نظر کمی و کیفی توسعه خواهیم داد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: در دانشگاه‌ جامع علمی کاربردی، به دلیل جامعیتی که آموزش‌های ما دارد، آمادگی داریم نیازهای آموزش‌های مهارتی بنگاه‌های اقتصادی را در تمام سطوح در قالب آموزش‌های کوتاه مدت، تک درس، تک پودمان و دوره‌ای مقطع دار تأمین کنیم.

امید افزود: امیدواریم  امسال جهش تولید با کیفیت و پایدار در کشور اتفاق بیفتد و با تولیدات ملی با کیفیت‌تر و بهره‌وری بالاتر، شاهد جلوگیری از خام فروشی  با رعایت موازین محیط زیستی باشیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار