توسعه صنایع پایین دست پتروشیمی در ایجاد اشتغال خوزستان تاثیرگذار است

دسته ها: اخبار استان اخبار

رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: توسعه و ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی در خوزستان در ایجاد اشتغال و ارزش افزوده بسیار اهمیت دارد.

به گزارش ایرنا احمد تشکینی روز جمعه در نشست با نمایندگان بخش خصوصی در شهرستان شوشتر بیان کرد: اجرای طرح آمایش صنعتی و تجاری یک ضرورت برای اقتصاد ایران است.
وی با بیان اینکه خوزستان ظرفیت های خوبی در بخش صنعت دارد گفت: به طور جدی دنبال این هستیم‌ که تا پایان امسال، سند آمایش سرزمین تمامی شهرستان‌ها را تهیه کنیم.

وی ادامه داد:سند آمایش تمامی شهرستان ها در بخش صنعتی و معدنی و تجاری به تفکیک هر شهرستان تهیه خواهد شد و طرح‌های اولویت دار هر شهرستان و طرح های فعالی که امکان توسعه دارند و نیز زیرساخت های شهرک های صنعتی در قالب این سند تعیین خواهند شد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در حاشیه این نشست گفت: در نشستی که امروز با نمایندگان بخش خصوصی شوشتر انجام گرفت برای رونق بیشتر بنگاه‌ها، تسهیلاتی از منابع بانکی در نظر گرفته شد، و برخی واحدها نیز که موانع حقوقی داشتند مقرر شد مشکل آنها در ستاد تسهیل مطرح شود.
امیر حسین نظری با اشاره به اینکه برخی ظرفیت های خوب در شوشتر در بخش تولید وجود دارد افزود: یک کارخانه کاغذ سازی در شوشتر در دست ساخت است اما بخش تولید خمیر این شرکت هنوز کامل نشده و در تلاش هستیم تا یک سال و نیم آینده این کارخانه که در ایجاد اشتغال منطقه تاثیر بسزایی دارد به بهره برداری برسد.

رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز برای بررسی و هماهنگی در خصوص تهیه سند آمایش سرزمین به خوزستان سفر کرد و از برخی واحدهای تولیدی در شوشتر نیز دیدن کرد.

طرح آمایش سرزمین سندی برای توسعه و بهبود شرایط اقتصادی و تجاری و صنعتی است که وزارت صمت این سند را برای استان ها تهیه کرده است.

اخبار استان اخبار