توسعه کارآفرینی و اشتغال در خوزستان با جذب سرمایه گذاران

دسته ها: اخبار استان اخبار

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان، جذب سرمایه گذاران را راهکاری برای توسعه کارآفرینی و اشتغال در استان دانست.
به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالنبی سواعدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان در نشست با دفاتر تسهیل گری که با حضور معاون تعاون اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کارشناسان اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان برگزا رشد، گفت: افزایــش دسترســی اقشــار آســیب پذیر و آســیب دیدگان اجتماعی از فرصت هــای مهــارت آمــوزی باید به وسیله دفاتر تسهیل گری و بــا هماهنگــی دستگاه‌های زیربط در اولویت قرار گیرد.

او با اشاره بــر ارائه آموزش‌های مهارتی محصــول محــوری، بر ضرورت داشتن مهارت و توانایی کافی برای ورود به بازار کار تاکید کرد و بیان داشت: نیاز است جوانان به سمت فراگیری فنون مهارتی و ارتقاء توانمندی برای حرکت به سمت اشتغال هدایت شوند.

سواعدی در ادامه افزود: ارتقاء کیفیت مهارت آموزی، کاهش فقر مهارتی و افزایش منزلت اجتماعی مهارت آموختگان با رویکرد توسعه اشتغال باید از محور‌های اصلــی دفاتر تسهیل گری در بخــش نیــروی انســانی باشد.

این مقام مسئول اظهار داشت: افزایش آموزش‌های تقاضا محور بجای آموزش‌های عرضه محور، توسعه و تقویت آموزش‌ها بر مبنای نیاز بازار کارمی تواند و از طریق نیاز سنجی زمینه ساز توسعه اشتغال است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با اشاره به اینکه برای آموزش مهارتی نیاز به مسیر شغلی است تصریح کرد: زنجیره دفاتر تسهیل گری، فنی و حرفه‌ای و تعاون می‌تواند زمینه ساز ورود بسیاری از جوانان جویای کار به بازار کار باشد.

عبدالنبی سواعدی ادامه داد: بسیاری از کسب و کار‌ها را می‌توان در حوزه فضای مجازی، الکترونیکی و اجرای استارتاپ ایجاد کرد.

او بیان کرد: تسهیل گران علاوه بر شناسایی افراد نیازمند و آسیب دیده سرمایه گذاران مهارتی و کار آفرینی را جذب نمایند.

سواعدی اذعان داشت: دفاتر تسهیل گری با شناسایی افراد پس از فراگیری آموزش مهارتی و کمک به تشکیل تعاونی می‌توانند اشتغال در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته توسعه دهند.

او در ادامه افزود: فعالیت دفاتر تسهیل گری نیاز به توسعه دارد و با گسترش خودباوری عمومی در جامعه عامه مردم را برای تحقق اهداف همراه کرد.

این مقام مسئول اظهار کرد: تربیت نیرو‌های کاردان و کارآفرین همراه با مهارت‌آموزی و آمیختن علم و فن و به کارگیری آن‌ها در محیط‌های کار و صنعت، سبب می‌شود تا حرکت چرخ‌های اقتصادی کشور تسریع و تضمین شود.

اخبار استان اخبار