توصيه​هاي اورژانس برای روزهای گرم و خاکی خوزستان

دسته ها: اخبار استان اخبار

توصيه​هاي اورژانس برای روزهای گرم و خاکی خوزستان
رییس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان با اشاره به وقوع دوباره پدیده گرد و غبار و همزمانی این پدیده با شرجی در استان، نسبت به رعایت موارد بهداشتی برای حفظ سلامت گروه‌های مختلف شهروندان تذکر داد.

دكتر شهريار ميرخشتي ​اظهار كرد: در شرایط جوی کنونی استان خوزستان، افراد در معرض خطر از جمله کودکان، سالمندان و كساني كه سابقه بيماري دارند، تا جايي كه مقدور است در هواي آزاد به ويژه در معرض نور خورشيد قرار نگرفته و از خانه بیرون نروند.

وی افزود: گرما و گرد و خاک در خوزستان موضوع جديدي نيست و هميشه گريبان‌گير خوزستاني​ها بوده است و با وجود مکرر بودن این پدیده‌ها، لازم است خوزستانی‌ها از ترددهاي غيرضروري در هواي گرم و آلوده پرهيز کرده اما در صورت اجبار برای خروج از منزل، حتما از ماسك و پوشش محافظتي استفاده كنند.

ميرخشتي با اشاره به اهميت و ضرورت مصرف مايعات در فصل گرما گفت: مصرف كافي مايعات به ويژه هنگام قرار گرفتن در محیط بیرون از خانه، بسيار مهم است. يكي از مشكلات معمول ايراني​ها به خصوص هنگام بيرون بودن از خانه مصرف كم آب است در صورتي كه مصرف آب در بسیاری از کشورها، يك فرهنگ محسوب مي​شود و هنگام بيرون رفتن از خانه آب به همراه مي​برند.

وي با اشاره به کمبود منابع آب آشاميدني در سطح شهرهای خوزستان توصيه کرد: افراد حتما هنگام بيرون رفتن از خانه به ويژه در فصل گرما، به همراه خود يك بطري آب به همراه داشته باشند.

اخبار استان اخبار