توضیحات عضو کمیسیون آموزش درباره استخدام ۱۰۰ هزار معلمان غیررسمی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: ۱۰۰ هزار معلمان غیررسمی داریم که نمی‌توان به آنها گفت قید استخدام را بزنند باید آنها نیز در مجموعه آزمون ورود کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ محمد وحیدی، نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره دو خواسته جامعه از مجلس و مسئولان اظهار کرد: بحث تمدید کنکور نظام قدیم مطالبه جدی داوطلبان است که در سطح کشور مطرح می‌شود و از سوی دیگر سازمان سنجش اعلام کرده که در سال 1400 کنکور فقط به شیوه نظام جدید برگزار خواهد شد.

وی افزود: تقاضا داریم سازمان سنجش و وزارت علوم ارزیابی مجدد داشته باشند و مطالبات داوطلبان پشت کنکور را در نظر بگیرند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به مصاحبه اخیر وزیر آموزش و پرورش درباره نیروهای غیررسمی و اینکه عنوان شده قید استخدام را بزنند، گفت: فضای خوبی در جامعه نیست تمام نیروهای بعد از سال 92 توسط این دولت جذب آموزش و پرورش شدند و بعد از 8 سال نباید بگوییم قید آموزش و پرورش را بزنند.

وحیدی ادامه داد: اینها نیروهای خرید خدمات، نهضتی، پیش‌دبستانی یا برون سپاری هستند و همیشه فرصت‌هایی برای جذب آنها فراهم می‌شده است و باید بگوییم سوابق آنها یک امتیاز است و می‌توانند در آزمون هم شرکت کنند.

وی متذکر شد: هم اکنون آموزش و پرورش از طریق ماده 28 استخدام می‌کند و مجرای دانشگاه فرهنگیان به معنای چهار سال تحصیل نیست؛ معلمان غیررسمی هم امتیاز و سهمیه داشته باشند، در مجرای آزمون ورود کنند و دوره آموزشی لازم را در دانشگاه فرهنگیان طی کنند. حدود 100 هزار معلم غیر رسمی داریم اگر آنها کلاس‌ها را رها کنند چه اتفاقی می‌افتد؟

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار