توضیحات معاون دانشگاه فرهنگیان درباره دوره‌های مهارت آموزی معلمان

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

توضیحات معاون دانشگاه فرهنگیان درباره دوره‌های مهارت آموزی معلمان

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه به احاظ امکانات و ظرفیت دانشگاه مشکلی برای برگزاری دوره یکساله مهارت آموزی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی نداریم گفت: طی سال گذشته و. امسال ۵۰هزار خروجی از دانشگاه داریم که کمتر از ۲۵هزار نفر جایگزین آنها می شوند.

نعمت اله موسی پور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ظرفیت و امکانات دانشگاه فرهنگیان برای برگزاری دوره های مهارت آموزی یکساله پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش که آبان سال گذشته برگزار شد اظهار کرد: از ابتدا برای پذیرش ۱۵ هزار ورودی از محل آزمون استخدامی تدارک دیده بودیم.

وی افزود: در مجموع امسال و سال گذشته حدود ۴۰ هزار نفر از دانشجومعلمان پیوسته و بیش از ۱۰ نفر از دانشجو معلمان ناپیوسته ما فارغ التحصیل می شوند و حجم بالایی از دانشگاه خارج و وارد کلاس های درس می شوند.

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه جایگزین آن ۴۰ هزار نفر، حداکثر ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر و جایگزین آن ۱۰ هزار نفر هم کمتر از ۶ هزار نفر خواهند بود عنوان کرد: در مجموع به جای ۵۰ هزار نفری که از دانشگاه خارج می شوند کمتر از ۲۵ هزار نفر وارد خواهند شد.

موسی پور افزود: بنابراین ما از حیث امکانات و شرایط جاریه دانشگاه مشکل خاصی برای پذیرش ورودی های جدید نداریم، اما متاسفانه اکنون زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی و شروع کلاس ها مقداری تحت تاثیر اقتضایات آموزش و پرورش قرار گرفته و ناچاریم برنامه عادی را به صورت فشرده برگزار کنیم تا بتوانیم این نیروها را سریعتر وارد کلاس های درس کرده و کمبود معلم را جبران کنیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا با برگزاری فشرده دوره ها و حضور همزمان پذیرفته شدگان در مدارس، گرفتار افت کیفیت تدریس برای دانش آموزان نخواهیم شد گفت: گروه مهارت آموزان تحصیلات دانشگاهی دارند و در رشته ای فارغ التحصیل اند و از مهارت پایه برخوردارند، بنابراین کشش شرکت در دوره های فشرده مهارت معلمی را خواهند داشت و می توانند خود را با دوره های فشرده تطبیق دهند؛
ضمن آنکه بخشی از این افراد قبلا سوابقی داشتند و به صورت حق التدریس در آموزش و پرورش فعالیت کرده اند و مهارت های معلمی را می دانند.

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به اینکه کلاس های مهارت آموزی افرادی که امسال در آزمون استخدامی آموزش و پرورش پذیرفته خواهند شد چه زمانی شروع می شود گفت: بسته به زمان اعلام نتایج، در این باره تصمیم گیری می‌شود، ما وظیفه داریم با حفظ اصول پایه دانشگاه به نیازهای آموزش و پرورش پاسخ دهیم و به تناسب زمانی که اعلام می‌شود برنامه ریزی کرده و سعی می کنیم طبق برنامه آنها را تحت آموزش قرار دهیم

اخبار آموزش و پرورش اخبار