توضیح وزارت بهداشت درباره آزادسازی مدارک فارغ التحصیلان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه همه افراد می‌توانند بعد از گذراندن طرح قانون خدمات پزشکان و پیراپزشکان، مدرک خود را آزاد کنند،گفت: کسانی که تعهد خدمت به وزارت بهداشت دارند و از امکانات این وزارت خانه استفاده کرده و در بیمارستان‌های تابعه تحصیل کرده‌اند؛ باید حتماً سنوات تعهدات خود را بگذرانند و بعد از اتمام تعهدات می‌توانند مدرک خود را آزاد کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر سید امیر پاشا طباییان ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: محدودیت آزادسازی مدارک برای هیچ گروهی وجود ندارد و همه افراد می‌توانند بعد از گذراندن طرح قانون خدمات پزشکان و پیراپزشکان و یا تعهد خدمت، مدرک‌خود را آزاد کنند.

وی گفت: کسانی که قصد تحصیل در رشته پزشکی و پیراپزشکی دارند، بر اساس قانون خدمات پزشکان و پیراپزشکان متعهد به خدمت به وزارت بهداشت هستند. همچنین افرادی که تخصص و فوق تخصص می‌گیرند هم متعهد به خدمت در وزارت بهداشت هستند.

دکتر طباییان تصریح کرد: کسانی که تعهد خدمت به وزارت بهداشت دارند و از امکانات این وزارت خانه استفاده می‌کنند و در بیمارستان‌های تابعه تحصیل کرده‌اند باید حتماً تعهدات خود را بگذرانند تا بعد از اتمام تعهدات مدرک خود را آزاد کنند. این قانونی است که در سال های گذشته تصویب شده و محدودیت خاصی ندارد.

وی افزود: طبق قانون، هر فرد بعد از گذراندن طرح قانون پزشکان و پیراپزشکان و یا انجام تعهدات قانونی، می‌تواند مدرک خود را دریافت کند.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، طباییان گفت: طبق قانونی که از قبل وجود داشته، اگر در کشور رشته‌ای مورد نیاز باشد، فرد می‌تواند قبل از انجام‌ تعهدات قانونی خود با گذاشتن وثیقه در خارج کشور، ادامه تحصیل دهد و بعد از اتمام دوره تحصیلات به ایران بازگردد و تعهدات خود را انجام دهد.

به گفته وی، در حال حاضر با توجه به اینکه تمامی رشته ها و امکانات درکشور وجود دارد، فقط برای تعداد محدود رشته که اعلام نیاز شده، فرد می‌تواند قبل از انجام تعهدات و برای ادامه تحصیل در سایر کشورها وثیقه بگذارد.

طباییان با بیان این نکته که قانون جدیدی تصویب نشده افزود: لازم به ذکر است این قانون از قبل وجود داشته و در مقطعی عملی نمی‌شده، ولی در حال حاضر باید توجه کرد که بحث گذاشتن وثیقه برای ادامه تحصیل در خارج از کشور طبق قانون فقط برای رشته‌های اعلامی وزارت بهداشت است که از سایت مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت قابل مشاهده خواهد بود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار