توضیح وزیرعلوم درباره لغو قرارداد برخی از هیات علمی دانشگاه آزاد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

توضیح وزیرعلوم درباره لغو قرارداد برخی از هیات علمی دانشگاه آزاد

وزیر علوم گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به اینکه باید رشته‌ها و امکاناتش را گسترش می‌داد، موظف بود اعضای هیأت علمی جوان را معرفی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، منصورغلامی درباره لغو قرارداد یکباره تعدادی از هیات علمی نیمه وقت دانشگاه آزاد طی یکماه گذشته گفت: گزارش این موضوع به ما هم رسیده و این مسأله را بررسی کردیم.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد دوره‌ای طولانی از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های دولتی به شکل‌های مختلف برای اداره کلاس‌هایش استفاده می‌کرد، حتی برخی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های دولتی وقت‌های اداری‌شان را در دانشگاه آزاد می‌گذراندند.

وزیر علوم افزود: در سال‌های اخیر هم دانشگاه‌های دولتی و هم دانشگاه آزاد به این موضوع حساس شدند که در ساعت اداری نباید اعضای هیأت علمی که استخدام دولت هستند در دانشگاه آزاد باشند، اما برای ساعت غیر اداری منعی وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه این موضوع سیاسی نیست، تصریح کرد: دانشگاه آزاد هم با توجه به اینکه باید رشته‌ها و امکاناتش را گسترش می‌داد، موظف بود اعضای هیأت علمی جوان را معرفی کند، ما نمی‌توانستیم اعضای هیأت علمی دولتی را از آنها قبول کنیم. برای همین آنها مجبور شدند و برخی استادانی که با آنها کار می‌کردند را تعدیل کنند. این یک بخش طبیعی بوده است.

براساس این گزارش، اخیرا یکی از رسانه‌ ها اعلام کرد «در ماه گذشته تعداد قابل توجهی از اعضای هیأت علمی نیمه وقت دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات، به یکباره و به صورت غیرمنتظره لغو قرارداد شدند. قرارداد همکاری تمامی استادان نیمه وقت دانشگاه آزاد از بهمن ماه سال‌ جاری به حق‌التدریس تبدیل وضعیت داده شده، اما برخی اعضای هیأت علمی این دانشگاه به صورت یکطرفه و بدون هیچ گونه توضیحی لغو قرارداد شده است».

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار