توقف کار مترو اهواز از 4 ماه پیش تاکنون

دسته ها: اخبار استان اخبار

مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز از توقف عملیات اجرایی مترو از چهار ماه پیش تا کنون خبر داد.

عباس هلاکویی با اشاره به آخرین وضعیت قطار شهری اهواز اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه از سوی شرکت کیسون، پیمانکار قطار شهری اهواز از چهار ماه پیش و بنا به دلایلی که این شرکت عنوان می‌کند، متوقف شده است.

وی افزود: در حال حاضر به منظور از سرگیری کار پروژه، پیگیر امور حقوقی هستیم؛ در صورتی که پیمانکار فعلی حاضر به ادامه همکاری با شرایط قرارداد موجود باشد، کار با کیسون ادامه خواهد یافت و در غیر این صورت با لغو قرارداد این شرکت، جهت ادامه کار پروژه قطار شهری اهواز با پیمانکار دیگری قرارداد خواهیم بست.

هلاکویی با اشاره به شرایط همکاری با شرکت کیسون تصریح کرد: در شرایط فعلی بر اساس قراردادی که در سال 1385 ابلاغ شده است، کار می‌کنیم. با توجه به این که در این مدت، قیمت اجناس افزایش یافته است، پیمانکار فعلی عنوان می‌کند که به دلیل بالا رفتن هزینه‌های کارگاه حاضر به ادامه همکاری با شرایط قرارداد سال 85 نیست.

وی گفت: در خصوص تصمیم‌گیری درباره ادامه پروژه قطار شهری اهواز و تعیین وضعیت پیمانکار این پروژه تا کنون دو جلسه با استاندار خوزستان برگزار و مسائل مربوط به آن بررسی شده است. با توجه به توقف کار و به دلیل وسعت پروژه، ممکن است ماهانه خسارات مالی عمده‌ای به پروژه و پیمانکار وارد شود؛ ما می‌توانیم معادل این خسارت را به پیمان کار بدهیم تا خسارت وارد شده جبران شود ولی در حال حاضر کار متوقف شده است و از چهار ماه پیش تاکنون هیچ پیشرفتی نداشته است.

اخبار استان اخبار