تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد به زودی اعلام می‌شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد به زودی اعلام می‌شود

امیررضا شاهانی رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد در نشست خبری صبح امروز در رابطه با اعلام تکمیل‌ظرفیت مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد گفت: امسال دانشگاه آزاد بر مبنای ظرفیتی که شورای گسترش وزارت علوم ابلاغ کرد دانشجو پذیرش می‌کند و ظرفیت رشته‌محل‌ها محدود است که براساس برآورد ما، ظرفیت واحدهای بزرگ و پرتقاضا تکمیل می‌شود و یک مرحله تکمیل ظرفیت نیز برای صندلی‌های خالی مانده اعلام می‌کنیم.
وی ادامه داد: داوطلبان در صورتی که سؤالی دارند می‌توانند با شماره تلفن 4743 تماس گرفته یا سؤال خود را از طریق وب‌سایت: FAQ.azmoon.org مطرح کنند.
شاهانی در رابطه با زمان اعلام تکمیل ظرفیت بیان داشت: تکمیل ظرفیت دوره دکتری به زودی اعلام می‌شود ولی برای کارشناسی ارشد باید ظرفیت‌ها به اتمام رسیده و سپس نتایج را بررسی کنیم.
*زمان اعلام نتایج کنکور
رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگآه آزاد گفت: در مقطع کارشناسی، پذیرش دانشگاه آزاد در دو بخش با آزمون و بدون آزمون انجام می‌شود که رشته‌های با آزمون از طریق کنکور سازمان سنجش است و منتظریم سازمان سنجش، نمرات تراز را به ما اعلام کند تا وارد مرحله پردازش شویم.
وی گفت: حداکثر تا پنج‌شنبه 23 شهریورماه نتایج را اعلام می‌کنیم.
رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد با بیان اینکه 96 درصد ظرفیت پذیرش رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد بدون آزمون است، گفت: وب‌سایت دانشگاه آزاد برای پذیرش بدون آزمون باز است و داوطلبان می‌توانند اقدام کنند.
وی گفت: 16 هزار رشته‌محل در بخش پذیرش بدون آزمون داریم که رشته‌های پرتقاضا نیز در این بخش قرار دارد.
شاهانی با اشاره به کاهش ظرفیت تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد گفت: نسبت به سال 95 در مقطع دکتری تعداد رشته‌محل‌های ما یک چهارم شده است.
وی ادامه داد: نتایج دوره‌های بدون آزمون (استعدادهای درخشان) کارشناسی ارشد و دکتری تا پایان این هفته اعلام می‌شود.
همچنین ثبت‌نام رشته‌های کارشناسی با آزمون ناپیوسته نیز از ساعت 14 امروز آغاز می‌شود و تا 19 شهریورماه ادامه داد.
شاهانی گفت: اولویت دانشگاه آزاد در کیفیت است و سعی داریم به خصوص در دوره‌های تحصیلات تکمیلی، کیفیت بسیار بالایی در رشته‌محل‌ها داشته باشیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار