ثبت‌نام آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان

دسته ها: استخدام و بازار کار استخدام سراسری

این آگهی منقضی شده است لطفا از برقراری تماس خود داری نمایید.در صورتی که صاحب آگهی هستید نسبت به تمدید اقدام فرمایید

وزارت راه و شهرسازی در اجرای آیین نامه اجرائی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، نسبت به برگزاری آزمون های ورود به حرفه مهندسان در هفت رشته مهندسی اقدام می نماید.
رشته معماری صلاحیت های(نظارت و اجرا)، عمران صلاحیت های (نظارت، محاسبات، اجرا)، تاسیسات مکانیکی صلاحیت های (طراحی، نظارت و اجرا)، تاسیسات برقی صلاحیت های (طراحی، نظارت و اجرا)، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک برای اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی در پایه سه در تاریخ های 8 و 9 دی ماه 1401 بطور هماهنگ و همزمان در سراسر کشور اقدام مینماید.
مهلت ثبت نام تا 28 آبان 1401 می باشد.

تعاریف
در این دفترچه راهنما برای اختصار هر یک از عبارت های زیر با معانی مربوطه به کار می روند:
شرکت خدمات: شرکت خدمات آموزشی سازمان سنجش آموزش کشور
اداره کل: اداره کل راه و شهرسازی استان
سازمان استان: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان
قانون: قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب اسفند ماه 1374
آیین نامه: آییننامه های اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان از سال 1375 تا 1390
راهنما و دستورالعمل
راهنما و دستورالعمل ثبت نام آزمون های ورود به حرفه مهندسان (پایه سه) مورخ 8 و 9/10/1401
داوطلب محترم خواهشمند است قبل از انجام ثبت نام، راهنمای آزمون را به دقت مطالعه نمایید، مسئولیت صحت کلیه اطلاعات ورودی و کنترل سوابق کاری و انجام بررسی های لازم درخصوص امکان اخذ پروانه به عهده داوطلب میباشد، بدیهی است در صورتی که پس از قبولی در آزمون و تشکیل پرونده جهت دریافت پروانه اشتغال بکار مغایرتی در اطلاعات وارده در خصوص مشخصات فردی، کنترل سوابق کاری و امکانسنجی درخصوص اخذ پروانه اشتغال مشاهده گردد، مسئولیتی برعهده وزارت راه و شهرسازی نیست و مطابق مقررات برخورد خواهد شد.
مدرک تحصیلی
مطابق با ماده 7 آئین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان صرفاً مدارک مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور صدور پروانه اشتغال بکار مورد تایید میباشند. همچنین مطابق ماده 6 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان رشته های معماری، عمران، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک جزء رشته های اصلی میباشند. با توجه به مصوبات کمیسیون هم ارزی رشته ها کلیه دارندگان مدارک تحصیلی کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی با عناوین متفاوت از رشته های اصلی، کارشناسی ارشد و دکتری فاقد مدرک کارشناسی در رشته های اصلی و مواردی از این قبیل جهت اطلاع از امکان دریافت پروانه اشتغال بکار در رشته و صلاحیت مورد نظر، از طریق اداره کل استان محل سکونت خود قبل از ثبت نام مطمئن گردند.
تذکر مهم
بدینوسیله تاكید میگردد متقاضیان میبایست دقت نمایند در زمان ثبت نام آزمون، با توجه به مدرك تحصیلی خود، شرایط لازم را از حیث امكان اخذ پروانه به كار مهندسی مطابق با آخرین ضوابط و مصوبات كمیسیون همارزی رشته ها دارا باشند. بدیهی است درصورت عدم رعایت این قبیل موارد، صرف ثبت نام و قبولی در آزمون هیچگونه حقی را برای داوطلبان ایجاد نخواهد كرد و قبولی ایشان كان لم یكن تلقی شده و هر گونه مسئولیت ناشی از آن بر عهده متقاضی شركت در آزمون میباشد، ضمن آنكه دفتر مقررات ملّی و كنترل ساختمان نیز پاسخگوی اینگونه افراد نخواهد بود.
بخش های آزمون و شكل برگزاری آنها
6-1 -آزمون تمامی رشته ها بصورت تستی و چهار گزینه ای میباشد.
6-2 -آزمون تمامی رشته ها بصورت كتاب باز میباشد.
6-3 -حدنصاب قبولی در آزمون های ورود به حرفه مهندسان در تمامی رشته ها و صلاحیت های آن 50 % میباشد.
تاریخ ثبت نام و برگزاری آزمون
آزمونهای ورود به حرفه مهندسان به منظور اخذ پروانه اشتغال بكار در روزهای پنجشنبه و جمعه 8 و 9 دی ماه 1401 و بطور همزمان در سراسر كشور برگزار میگردد.
نحوه ثبت نام
8-1 -داوطلب لازم است نسبت به ثبت نام از طریق سامانه ثبت نام آزمون ها به آدرس دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان اقدام و پس از تایید راهنما و دستورالعمل ثبت نام آزمون و قبول شرایط آن، نسبت به پرداخت هزینه آزمون اقدام نموده و پس از ورود به سامانه ثبت نام و انجام ثبت نام، از فرم ثبت نام پرینت تهیه نماید. فرم ثبت نام از طریق همین سامانه، در مهلت ثبت نام قابل پرینت میباشد.
8-2 -جهت ثبت نام در آزمون های ورود به حرفه مهندسان عضویت در سازمان استان اختیاری میباشد.
8-3 -درصورت عضویت در سازمان استان متقاضیان میبایست به هنگام ثبت نام، در درج شماره عضویت خود شامل كد استان، كد رشته، كد مرتبط و اصلی بودن رشته و شماره سریال مختص استان به شرح زیر در فرم مربوطه دقت كافی نمایند. در صورتی كه متقاضی حتی یكی از اجزاء شماره عضویت خود را به اشتباه در فرم ثبت نام درج نماید ضروریست برای اصلاح آن در مدت زمان ثبت نام از طریق مراجعه به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اقدام نماید.
توجه: کاربران گرامی، متن بالا شامل بخشی از شرایط دفترچه آزمون نظام مهندسی می باشد، جهت مشاهده متن کامل بر روی دانلود دفترچه شرایط در کادر پایین کلیک نمایید.
تقویم آزمون:
مهلت ثبت نام: تا 28 آبان 1401
دریافت کارت آزمون: 05 الی 07 دی 1401
زمان برگزاری آزمون: 08 و 09 دی 1401

جهت دانلود دفترچه آزمون(PDF) اینجا کلیک نمایید
جهت مشاهده مواد آزمون اینجا کلیک نمایید

جهت ثبت نام کلیک نمایید

هنگام تماس حتما بگویید که آگهی را در اهواز نیاز دیده اید
استخدام و بازار کار استخدام سراسری

تذکر پلیس فتا:

لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.


تذکر اهواز نیاز:

"اهواز نیاز" هیچ گونه مسئولیتی در قبال آگهی های درج شده ندارد،لطفا دقت نمایید.