ثبت‌نام اعزام نیروی کار به آلمان آغاز شد/شرایط و اولویت‌های شغلی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ثبت‌نام اعزام نیروی کار به آلمان آغاز شد/شرایط و اولویت‌های شغلی

معاونت توسعه کار آفرینی و اشتغال وزارت کار با صدور اطلاعیه‌ای از اعزام نیروی کار فارغ التحصیل دانشگاهی به کشور آلمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بر اساس این اطلاعیه، این وزارتخانه نسبت به ثبت نام از متقاضیان کار در کشور آلمان با اولویت رشته‌های علوم کامپیوتر و حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، مکانیک، الکترونیک و پرستاری اقدام می‌کند.

متقاضیان می‌توانند برای آگاهی از شرایط و ضوابط مورد پذیرش و ثبت نام، به سامانه کاریابیهای خارجی به نشانی forec.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

بر اساس این اطلاعیه، ثبت نام متقاضیان به منزله پذیرش برای اعزام نیست.

شرایط و ضوابط افراد متقاضی کار در کشور آلمان

– حداکثر سن ۴۰ سال

– داشتن مدرک زبان آلمانی حداقل در سطح B1

– داشتن حداقل مدرک کارشناسی در هر یک از رشته‌های علوم کامپیوتر، مکانیک، الکترونیک و پرستاری

– موفقیت در مصاحبه و تطبیق مدارک تحصیلی

– انعقاد قرارداد با دفتر هدایت و حمایت نیروی کار ایرانی در آلمان پس از تائید نهایی مدارک تحصیلی و زبان

– پرداخت مبلغ ۵۰۰ یورو به دفتر هدایت و حمایت به صورت علی الحساب بابت تطبیق مدارک تحصیلی، اصلاح رزومه، مصاحبه زبان و مصاحبه با ۳ کارفرمای آلمانی به منظور عقد قرارداد کاری

– پرداخت مبلغ ۴.۰۰۰ یورو در رشته‌های مهندسی و ۲۰۰۰ یورو در رشته‌های پرستاری طبق قرارداد (با احتساب ۵۰۰ یورو پرداخت علی الحساب در صورت پذیرش کارفرما)

– پرداخت ۲۰۰۰ یورو به شرکت حقوقی آلمانی طرف قرارداد دفتر هدایت و حمایت بابت پیگیری و دریافت ویزای کار پس از انعقاد قرارداد کار

لازم به ذکر است متقاضی از زمان ثبت نام تا اشتغال به کار به غیر از مبالغ عنوان شده هیچگونه مبلغ دیگری پرداخت نخواهد کرد و دریافت هر وجه دیگری تحت هر عنوانی ممنوع است.

در صورتی که پس از معرفی متقاضی و انجام مصاحبه با ۳ کارفرمای آلمانی، متقاضی مورد پذیرش قرار نگرفت، ادامه فعالیت برای اشتغال نامبرده متوقف و پرونده وی مختومه خواهد شد. در این صورت مبلغ علی الحساب (۵۰۰ یورو) بابت هزینه‌های انجام شده محاسبه خواهد شد.

اولویت‌های مهم شغلی آلمان برای پذیرش نیروی کار آلمان

۱- علوم کامپیوتر و حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات

۲- مکانیک

۳- الکترونیک

۴- پرستاری و پیرا پزشکی

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار