ثبت‌نام 623 داوطلب نمایندگی مجلس در خوزستان

دسته ها: اخبار استان اخبار

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد برگزاری انتخابات خوزستان از ثبت‌نام 623 داوطلب نمایندگی مجلس در این استان خبر داد.

هومن خورشید امروز اظهار کرد: با پایان یافتن کار ثبت نام از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی، 623 نفر در 14 حوزه اصلی و 13 حوزه فرعی انتخابیه استان خوزستان نام نویسی کردند.

وی افزود: از تعداد مجموع ثبت نام شوندگان 568 نفر مرد و 55 نفر آنان زن هستند که در مهلت تعیین شده قانونی با حضور در ستادهای اجرایی انتخابات استان خوزستان مستقر در فرمانداری‌ها ثبت نام کردند.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد برگزاری انتخابات خوزستان اضافه کرد: آمار مجموع ثبت نامی‌ها در این دوره نسبت به دوره قبل 200 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گفته خورشید، آمار زنان داوطلب کاندیداتوری دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خوزستان نسبت به دوره قبل 300 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گفته وی، انتخابات دوره قبلی مجلس شورای اسلامی (دوره نهم) در استان خوزستان در مجموع 318 نفر داوطلب شدند که 18 نفر آنان زن و مابقی مرد بودند.

خورشید، آمار تفکیکی ثبت نام شده‌های 14 حوزه اصلی و 13 حوزه فرعی استان خوزستان را به ترتیب در حوزه انتخابیه آبادان 50 مرد و 4 زن، در حوزه انتخابیه اندیمشک 35 مرد و دو زن، در حوزه انتخابیه اهواز و باوی و حمیدیه و کارون 160 مرد و 23 زن، در حوزه انتخابیه ایذه و باغملک 59 مرد و دو زن، در حوزه انتخابیه بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بخش جولکی 31 مرد و دو زن، در حوزه انتخابیه بهبهان و آغاجاری 28 مرد، در حوزه انتخابیه خرمشهر 21 مرد، در حوزه انتخابیه دزفول 42 مرد و هشت زن، در حوزه انتخابیه دشت آزادگان و هویزه 22 مرد، در حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر 27 مرد و چهار زن، در حوزه انتخابیه شادگان هشت مرد و دو زن، در حوزه انتخابیه شوش 23 مرد، در حوزه انتخابیه شوشتر و گتوند 31 مرد و سه زن، در حوزه انتخابیه مسجدسلیمان و لالی و اندیکا 31 مرد و پنج زن عنوان کرد.

استان خوزستان دارای 14 حوزه اصلی انتخاباتی و 13 حوزه فرعی انتخاباتی است که 18 کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

اخبار استان اخبار