ثبت نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن آغاز شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ثبت نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن آغاز شد

ثبت نام اولین آزمون مشترک و سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم به عنوان بزرگترین آزمون قرآنی کشور از ساعتی پیش آغاز شد.
به گزارش روز شنبه خبرنگار معارف ایرنا، اهمیت برگزاری این آزمون به اندازه ای بود که هفته گذشته حجت الاسلام محمدعلی خسروی مدیرکل برنامه ریزی، آموزش و توسعه مشارکت های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام سیدمصطفی حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه یک نشست خبری مشترک برای تشریح برنامه های آن برپا کردند.
این آزمون را می توان اولین تجربه مشترک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت آموزش و پرورش و برخی دیگر از نهادها همچون شورای توسعه فرهنگ قرآنی، سازمان دارالقرآن الکریم، اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور، اتحادیه موسسات قرآنی مردمی و ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد دانست که در راستای جلوگیری از فعالیت های موازی توسط دستگاه های قرآنی اجرا می شود.
البته به گفته حجت الاسلام سیدمصطفی حسینی دبیر شورای سیاستگذاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن دو هفته پیش اولین جلسه شورای سیاست گذاری این آزمون به ریاست عبدالهادی فقهی زاده معاون جدید قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای این شورا برگزار و ادغام آزمون های سراسری این معاونت و سازمان اوقاف و امور خیریه به صورت رسمی اعلام شد و همچنین موضوع هایی مانند نحوه برگزاری آزمون، نوع تعامل استان ها، چگونگی بهره گیری از ظرفیت های سازمان ها و نهادهای دولتی و مردم نهاد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
از ساعتی پیش درگاه آزمون های سراسری قرآن و عترت به نشانی https://www.quranedu.ir برای ثبت نام باز شد و علاقه مندان می توانند طی یک ماه برای شرکت در 23 رشته که در قالب چهار گروه برگزار می شود، ثبت نام کنند و توانایی علمی خود را تا 12 اسفند یعنی روز برگزاری آزمون افزایش دهند. البته تاریخ آزمون شفاهی دانش آموزان و بزرگسالان نیز از 12 تا 17 اسفند خواهد بود.
مخاطبان این آزمون چهار گروه هستند که شامل اعضای موسسات قرآنی، اعضای مراکز قرآنی بقاع متبرکه، دانش آموزان و مخاطبان آزاد است و برگزاری یک آزمون الکترونیکی نیز با عنوان «درک معنا و تدبر در قرآن» از سوی موسسه نورالمجتبی با مدیریت محسن میرباقری استاد دانشگاه و پیشکسوت قرآنی نیز مژده ای به علاقه مندان قرآنی است تا در فضای مجازی نیز بتوانند این آزمون را پشت سر بگذارند که جزئیات این آزمون نیز از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام خواهد شد.
چهار گروه آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن عبارت است از حفظ در 15 رشته، ترجمه و مفاهیم، معارف اهل بیت علیهم السلام و انس با قرآن و البته یکی از این آزمون ها به خطبه فدکیه حضرت زهرا سلام الله علیها اختصاص یافته تا رهروان ولایت در ایام شهادت و ولادت آن حضرت با مفاهیم بلند و عمیق این خطبه بیشتر آشنا شوند.
موفقیت نهادهای قرآنی در این آزمون که به یادبود مرحوم سید مهدی فاطمیان پیشکسوت و استاد حفظ برگزار خواهد شد، راه را برای سایر فعالیت ها و برنامه های مشترک باز می کند تا ضمن صرفه جویی در هزینه ها و نیروی انسانی، تجربه ای موفق فراروی دستگاه های قرآنی قرار گیرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار