ثبت نام آزمون متقاضیان اخذ پروانه کارشناسی رسمی دادگستری سال ۹۸

دسته ها: استخدام و بازار کار استخدام سراسری

این آگهی منقضی شده است لطفا از برقراری تماس خود داری نمایید.در صورتی که صاحب آگهی هستید نسبت به تمدید اقدام فرمایید

۱۷ شهریور ۹۹ – کارت شرکت در آزمون کارشناسان رسمی دادگستری – قوه قضایه سال ۱۳۹۹

به اطلاع کاربران شرکت کننده در آزمون کارشناسان رسمی دادگستری- قوه قضائیه در سال ۱۳۹۹ به اطلاع می‌رسانیم، لینک دریافت کارت آزمون فعال گردید.

آزمون در صبح روز پنجشنبه مورخ ۹۹/۰۶/۲۰ در ۳۱ شهرستان کشور (مراکز استان) برگزار می‌شود.

برای دریافت کارت آزمون اینجا کلیک نمایید


۱۶ شهریور ۹۹ – اطلاعیه مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه درباره‌ تاریخ پرینت کارت، محل رفع نقص کارت و زمان‌ برگزاری آزمون کارشناسان رسمی دادگستری- قوه قضائیه در سال ۱۳۹۹

به‌ اطلاع‌ متقاضیان آزمون کارشناسان رسمی دادگستری می رساند آزمون در صبح روز پنجشنبه مورخ ۹۹/۰۶/۲۰ در ۳۱ شهرستان کشور (مراکز استان) برگزار می‌شود. فرآیند برگزاری آزمون از ساعت ۸:۳۰ آغاز و درهای ورود به جلسه امتحان نیم ساعت قبل از شروع فرآیند بسته خواهد شد، لذا کلیه متقاضیان می‌بایست قبل از بسته شدن درهای ورودی در محل حوزه امتحانی خود حاضر باشند.

الف‌ – نحوه‌ و زمان پرینت کارت شرکت در آزمون

لینک مربوط به کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون از روز سه‌شنبه ۹۹/۰۶/۱۸ بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد و متقاضیان می‌توانند با وارد کردن اطلاعات شناسنامه‌ای (نام، نام‌خانوادگی، شماره ملی، سال تولد و …) خود نسبت به مشاهده و تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام و براساس آدرس تعیین شده بر روی پرینت کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند. بدیهی است برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است.

ب‌ – درخصوص مندرجات کارت شرکت در آزمون چنانچه مغایرتی مشاهده شد، متقاضیان لازم است به شرح زیر اقدام نمایند:

۱- با توجه به اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون، چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای ۱، ۲، ۴، ۵ ، ۶ ، ۷، ۸ و ۱۴ کارت شرکت در آزمون شما وجود دارد لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ ۹۹/۰۶/۲۰ منحصراً به درگاه سازمان سنجش آموزش کشور قسمت ویرایش اطلاعات مراجعه و نسبت به اصلاح موارد اقدام نمایید.

۲- چنانچه نسبت به بندهای ۳، ۹، ۱۰ ، ۱۱، ۱۲ ، ۱۳ و ۱۶ (جنس، مدت سابقه کار، متقاضی انتقال، متقاضی تغییر رشته، مقطع تحصیلی، عنوان رشته تحصیلی و رشته محل مورد تقاضا) معترض هستید، ضروری است مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده در بند «ج» با همراه داشتن مدارک مربوطه (کارت ملی واصل شناسنامه عکسدار) به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص مراجعه نمایید.

۳ـ چنانچه عکس الصاقی به کارت ورودی متقاضی با چهره وی مغایرت داشته باشد لازم است شخص متقاضی همراه با دو قطعه عکس و کارت ملی یا شناسنامه عکسدار برای اصلاح کارت، مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده در بند «ج» به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه‌ رفع نقص مراجعه نمایند. در غیر این صورت فرد به عنوان متخلّف تلقی و برابر مقررات با وی رفتار خواهد شد.

۴- چنانچه عکس روی کارت متقاضی دارای اشکالاتی از جمله، فاقد مهر، واضح نبودن عکس و یا اشتباه عکس می باشد ضروری است ضمن همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، ۲ قطعه عکس ۴×۳ و کارت ملی یا شناسنامه عکسدار مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده در بند «ج» به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه‌ی رفع نقص مراجعه نمایند. موضوع را پیگیری نموده تا مشکل برطرف گردد.

ضمناً سایر اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون هر متقاضی بر اساس اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام که توسط خود متقاضی تکمیل گردیده، در نظر گرفته شده است.

تذکر: متقاضیان برای آگاهی بیشتر از ضوابط آزمون از برگ راهنمای شرکت در آزمون که بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار دارد پرینت تهیه و نسبت به مطالعه دقیق آن اقدام نمایند.

ج – آدرس و محل‌ رفع نقص کارت شرکت در آزمون

در صورت بروز اشکال در تهیه پرینت از کارت شرکت در آزمون و یا مشاهده مغایرت در اطلاعات مندرج در کارت ورودی با اطلاعات ثبت‌نامی و یا هریک از موارد مندرج در بند «ب» فوق، متقاضیان می‌توانند از ساعت ۸:۳۰ الی۱۲:۰۰ صبح و ۱۴:۰۰ الی ۱۸:۰۰ بعدازظهر روز چهارشنبه مورخ ۹۹/۰۶/۱۹ به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوط (مطابق جدول ذیل) مراجعه و نسبت به اصلاح و رفع اشکال احتمالی کارت خود اقدام نمایند.

د- زمان و محل برگزاری آزمون

آزمون همه متقاضیان در صبح روز پنجشنبه مورخ ۹۹/۰۶/۲۰ برگزار می‌گردد و شروع فرآیند آزمون از ساعت‌ ۸:۳۰ (هشت و سی دقیقه‌) خواهد بود. آدرس محل برگزاری آزمون بر روی پرینت کارت شرکت در آزمون متقاضیان درج گردیده است.

ه‍‍ -یادآوری های مهم‌

۱- در زمان حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون‌، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار الزامی است.

۲- در ورودی حوزه های امتحانی راس‌ ساعت‌ ۸:۰۰ بسته خواهد شد لذا متقاضیان لازم است قبل از بسته شدن درهای ورود به جلسه آزمون در حوزه امتحانی حاضر باشند.

۳- هر متقاضی برای حضور در جلسه آزمون باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مدادتراش، مداد پاکن و یک سنجاق و یا سوزن به همراه داشته باشد.

۴- متقاضیان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله کیف دستی، ساک دستی، پیجر، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، بی‌سیم، جزوه، کتاب، ماشین‌حساب، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن و همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون اکیداً خودداری نمایند.

۵- خارج نمودن ملزومات آزمون (پاسخنامه، کارت شرکت در آزمون و یا دفترچه سوالات) از جلسه آزمون تخلف محسوب می‌شود و با متقاضیانی که اقدام به این تخلف نمایند طبق ضوابط رفتار خواهد شد.

۶- مخدوش نمودن و پاره نمودن پاسخنامه، عدم ارائه پاسخنامه در زمان مقرر و تعلل در ارائه مدارک امتحانی، به همراه داشتن هر گونه وسایل الکترونیکی و ارتباطی حتی بصورت خاموش (از قبیل پیجر، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، بی‌سیم و ..)، جزوه، کتاب، هر گونه نُت و یادداشت و نظایر آن ماهیتاً از مصادیق تخلّف و تقلّب محسوب می گردد و با متقاضیان متخلّف برابر با قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمونهای سراسری رسیدگی و برخورد خواهد شد.

۷- متقاضیان لازم است درصورت بوجود آمدن هرگونه مشکل در فرآیند برگزاری آزمون برای آنها، نسبت به ارسال درخواست حداکثر تا تاریخ ۹۹/۰۶/۲۸ از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور اقدام نمایند. بدیهی است درخواست های واصله بعد از تاریخ فوق قابل بررسی و پیگیری نخواهد بود.

و- دستورالعمل بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و الزامات بهداشتی

ضمن آرزوی سلامتی، تندرستی و موفقیت برای شما، براساس، آخرین اطلاعات درباره راه های انتشار ویروس کرونا و مخاطرات احتمالی آن در حوزه های برگزاری آزمون، انتظار می رود موارد زیر را مدنظر قرار داده و برای حفظ سلامتی خود، سایر متقاضیان و خانواده های محترم خود، آن را رعایت کنید:

۱- زمان مناسب منزل تا حوزه امتحانی را برآورد و به موقع در محل آزمون حضور یابید. حوزه برگزاری آزمون از ساعت ۶:۳۰ صبح روز برگزاری آزمون آماده حضور شما خواهد بود.

۲- برای پیشگیری از تجمع، حضور خود را به دقایق پایانی موکول ننمایید.

۳- از تردد بی مورد در محل آزمون جداً خودداری نمایید.

۴- هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر متقاضیان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ نمایید.

۵- همراه داشتن ماسک ۳ لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی میباشد.

۶- حوزه های آزمون از تحویل گرفتن هرگونه وسایل اضافی از جمله تلفن همراه، ماشین حساب، کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه و … معذور می باشند، بنابراین اکیدا توصیه می شود به غیر از موارد اعلام شده در اطلاعیه پرینت کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون و اوراق تشخیص هویتی از همراه داشتن سایر وسایل جداً خودداری شود.

۷- به همراه داشتن تلفن همراه حتی بصورت خاموش در جلسه آزمون موجب محرومیت از گزینش در آزمون خواهد شد.

۸- در زمان استقرار در محل صندلی از صحبت کردن با سایر متقاضیان مجاور جداً خودداری نمایید.

۹- برای بازرسی بدنی و تطبیق عکس با فرد متولی همکاری کنید.

۱۰- از تماس دست ها با چشم، دهان و بینی در حین آزمون جداً خودداری نمایید.

۱۱- هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده نمایید. در صورتی که دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج استفاده کنید.

۱۲- در صورت داشتن سوال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون حتما با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک اقدام به صحبت نمایید.

۱۳- در پایان آزمون تا زمان اعلام خروج از سالن توسط عوامل اجرایی همچنان بر صندلی خود مستقر باشید.

به پیامهایی که حاوی نکات اجرایی و بهداشتی است و درجلسه آزمون از بلندگو پخش می شود با دقت گوش کرده و به آن عمل کنید.

۱۴- لوازم التحریر مورد نیاز از قبیل مداد، تراش و پاک کن به همراه داشته باشید. تاکید میشود رد و بدل کردن این لوازم در جلسه آزمون تخلف محسوب می شود.

۱۵- سعی کنید از تماس دست با سطوحی که اغلب لمس می شود نظیر صندلی ها، دستگیره درب ها و شیرآلات سرویس بهداشتی و… خودداری نموده و از دستمال کاغذی استفاده کنید.

ز – تکمیل فرم خوداظهاری:

– تکمیل فرم خوداظهاری ویژه همه متقاضیان آزمون:

همه متقاضیان این آزمون لازم است از روز سه‌شنبه مورخ ۹۹/۰۶/۱۸ به سامانه خوداظهاری بیماری کرونا به آدرس https://salamat.gov.ir مراجعه نموده و نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری، اقدام نمایند. بدیهی است اطلاعات متقاضیان تکمیل کننده فرم مذکور نزد وزارت بهداشت محفوظ است.

ح – نحوه اقدام متقاضیان مبتلا به بیماری کرونا:

متقاضیانی که در حال حاضر با استناد به مدارک پزشکی مبتلای قطعی به ویروس کرونا هستند می‌بایست در تاریخ ۹۹/۰۶/۱۹ با مراجعه به باجه رفع نقص (طبق مندرجات بند ۲ همین اطلاعیه) گواهی یا تاییدیه بیمارستان را به مسئول باجه ارائه نمایند تا تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون آنها بعمل آید.

باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواستها به صورت الکترونیکی، متقاضیان می توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس: https://darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت نمایند. پس از ثبت درخواست، برای متقاضی شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می شود. متقاضیان می توانند پس از دریافت شماره و کد رهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس: https://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

در خاتمه اضافه می‌نماید که متقاضیان درصورت لزوم می‌توانند سئوال یا سئوالات خود را در این خصوص از این تاریخ لغایت روز پنج شنبه ۹۹/۰۶/۲۰ همه روزه صبح از ساعت ۸:۰۰ الی‌ ۱۲:۰۰ و بعد از ظهر از ساعت‌ ۱۴:۰۰ ‌الی‌ ۱۶:۰۰ با بخش پاسخگویی اینترنتی این سازمان و یا شماره ‌تلفن ‌۴۲۱۶۳ با پیش شماره ۰۲۱ در میان بگذارند.

دریافت فایل جدول شماره ۱ و۲ محل رفع نقص کارت و آدرس آزمون کارشناسان رسمی دادگستری- قوه قضائیه ۹۹ فرمت PDF


23 اردیبهشت 99 – زمان ثبت نام آزمون کارشناسی رسمی ۹۸ تمدید شد

مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در خصوص تمدید زمان ثبت نام آزمون کارشناسی رسمی ۹۸ اطلاعیه‌ای صادر کرد.
مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در خصوص تمدید زمان ثبت نام آزمون کارشناسی رسمی ۹۸ اطلاعیه‌ای صادر کرد.
.متن این اطلاعیه به شرح زیر است:
«با توجه به شرایط کشور در پی شیوع ویروس کرونا و اعلام قبلی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در خصوص تمدید مجدد ثبت نام آزمون کارشناسی رسمی ۹۸ مرکز به اطلاع می‌رساند ثبت نام این آزمون از ۲۷ اردیبهشت ماه ۹۹ لغایت ۲ خرداد ماه سال جاری تمدید و امکان ثبت نام مجدد فراهم خواهد شد.
مطابق اطلاعیه فوق، متقاضیان آزمون کارشناسی رسمی دادگستری مرکز می‌توانند تا ساعت ۲۴ دوم خردادماه ۱۳۹۹ با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور در این آزمون ثبت نام کنند.»
زمان ثبت نام آزمون کارشناسی رسمی ۹۸ تمدید شد
لازم به ذکر است طبق اعلام سازمان سنجش کشور آزمون کارشناسی رسمی ۹۸ مرکز در روز پنجشنبه مورخ ۲۰ شهریورماه سال جاری برگزار خواهد شد.
کلیه متقاضیان می‌توانند از طریق مراجعه به آدرس https://۲۳۰۵۵.ir/porseman و عضویت در تالار پرسمان، سوالات و موضوعات خود را مطرح نمایند، کارشناسان مرکز پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.


24 اسفند 98 – ثبت نام آزمون کارشناسی رسمی ٩٨ تمدید شد
مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه طی اطلاعیه‌ای از تمدید چهار روزه ثبت نام آزمون کارشناسی رسمی سال ۹۸ خبر داد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است؛

نظر به درخواست متقاضیان؛ بنا بر اعلام روابط عمومی مرکز، زمان ثبت نام در آزمون کارشناسی رسمی دادگستری سال ۹۸ به مدت چهار روز تمدید شد.

مطابق این اطلاعیه متقاضیان آزمون کارشناسی رسمی دادگستری مرکز می‌توانند تا ساعت ۲۴ روز ۲۷ اسفند ماه ۱۳۹۸ با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور در این آزمون ثبت نام کنند.

با توجه به شیوع ویروس کرونا و مشکلات ایجاد شده جهت تهیه مدارک مربوطه و آپلود آن در فرم ثبت نام، حسب هماهنگی انجام شده با سازمان سنجش، آپلود مدارک تحصیلی و سابقه کار الزامی نبوده و داوطلبان می‌توانند ضمن اسکن یک فرم تعهد دست نویس مبنی بر ارائه مدارک فوق الذکر در مراحل بعدی، مدارک و مستندات را در زمان اعلام شده ارائه نمایند. بدیهی است در صورت عدم ارائه هریک از مدارک و مستندات فوق الذکر، پذیرش متقاضیان کان لم یکن تلقی خواهد شد.

کلیه متقاضیان می‌توانند از طریق مراجعه به آدرس https://۲۳۰۵۵.ir/porseman و عضویت در تالار گفتمان، سوالات و موضوعات خود را مطرح نمایند و کارشناسان مرکز پاسخگوی سوالات آن‌ها خواهند بود.


مرکز وکلا، کارشناسان رسمی اجرا و مشاوران خانواده قوه قضاییه، در اجرای بند «ب» بند آیین اجرا ۴ماده نامه ی ۱۸۷ قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ۹۷/۱۱/۲۹ از متقاضیان اخذ پروانه کارشناسی رسمی دادگستری جهت شرکت در آزمون سراسری کارشناسی رسمی دادگستری ۱۳۹۸ ثبت نام به عمل می آید.
مهلت ثبت نام تا 23 اسفند ماه میباشد.

شرايط ثبت نام در آزمون و اخذ پروانه كارشناسی رسمي دادگستری

1- متدین به دین اسلام یا یکی از اقلیت های دینی به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

2- تابعیت جمهوری اسلامی ایران

3- داشتن حداقل 24 سال تمام شمسی تا روز برگزاری آزمون (متولدین قبل از تاریخ 1375/03/09)

4- داشتن دانشنامه معتبر کارشناسی یا بالاتر در رشته مورد تقاضا از دانشگاه های معتبر داخلی یا خارجی مورد تایید یکی از وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری یا بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (مدارک معادل یا مدارک دارای ارزش استخدامی (داخلی سازمان ها) پذیرفته نمی باشد.)

5- داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان تا زمان برگزاری آزمون (1399/03/09)

6- عدم سو پیشینه موثر کیفری و عدم محرومیت از حقوق اجتماعی

7- عدم اعتیاد به مواد مخدر و سکرآور به تایید سازمان پزشکی قانونی و عدم تجاهر به فسق

8- داشتن سلامت جسمی برای انجام امور کارشناسی به تایید پزشکان معتمد مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده

9- داشتن وثاقت و تعهد به اصل نظام و قانون اساسی و عدم سو شهرت

10- عدم محکومیت به انفصال دائم از کارشناسی رسمی

11- داشتن حداقل پنج سال تمام سابقه تجربی در رشته مورد تقاضا مطابق با نظر کمیته تخصصی مربوطه

تذکر: رشته های کارشناسی رسمی که داوطلبان با داشتن شرایط یاد شده می توانند در آن رشته ها ثبت نام کنند، در جداول شماره یک، دو و سه آورده شده است.

12- داوطلبان باید بومی استان انتخابی باشند. داوطلبان در هنگام ثبت نام، استان و شهرستان بومی خود را انتخاب می کنند. بومی به افرادی اطلاق می شود که دارای یکی از شرایط ذیل باشند:

1) دارا بودن سابقه پرداخت حق بیمه به مدت 4 سال در استان مورد تقاضا تا تاریخ 1399/03/09

2) مقطع تحصیلی دوره متوسطه را در استان مورد تقاضا گذرانده باشد. (با ارائه گواهی مدرک دیپلم)

3) یکسان بودن محل اخذ مدرک تحصیلی دوره کارشناسی با استان مورد تقاضا

4) یکسان بودن محل تولد متقاضی با استان مورد تقاضا

5) محل سکونت همسر برای بانوان متقاضی با استان مورد تقاضا (ارائه سند مالکیت با 4 سال سابقه نقل و انتقال یا قرارداد اجاره دارای کد رهگیری به مدت 4 سال)

6) یکسان بودن محل صدور سند ازدواج متقاضی با استان مورد تقاضا

امتیازات و سهمیه های قانونی

الف) به استناد بند چ ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه و ماده 59 و 59 مکرر قانون خدمات جامع ایثارگران، 30 درصد سهمیه پذیرش به افراد ذیل تعلق می گیرد:

– جانبازان حداقل ده درصد (10%)، آزادگان با حداقل سه ماه سابقه اسارت و رزمندگان با داشتن حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه، فرزندان و همسران شهدا، فرزندان و همسران جانبازان بیست و پنج درصد (25%) و بالاتر، فرزندان و همسران آزادگان و فرزندان رزمندگان دارای حداقل دوازده ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه از اولویت مقرر و امتیازات مربوطه برخوردار خواهند بود.

ب) مراجع تایید مدت حضور داوطلبانه در جبهه ها عبارتند از:

الف: معاونت نیروی انسانی هر یک از رده های نیروهای مسلح در مورد رزمندگان متبوع خود؛

ب: معاونت نیروی انسانی سازمان بسیج مستضعفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد بسیجیان و نیروهای مردمی، اعم از کارکنان دولت، صاحبان مشاغل، صنوف آزاد و اشخاص فاقد شغل.

مراحل ثبت نام

الف) پرداخت وجه:

1- متقاضیان آزمون رسمی می بایستی از روز سه شنبه مورخ 1398/12/13 تا پایان روز جمعه مورخ 1398/12/23 به سایت اینترنتی سازمان سنجش آموز کشور مراجعه و مبلغ 2/000/000 ریال به عنوان وجه ثبت نام شرکت در آزمون کتبی پرداخت و سریال ثبت نام را خریداری نمایند و ضمن مطالعه دقیق شرایط مندرج در آگهی، نسبت به تکمیل فرم و دقت در مفاد مندرج در جداول ظرفیت های استان ها ثبت نام کنند.

2- این هزینه صرفا برای مرحله آزمون کتبی می باشد و هزینه هر یک از مراحل به صورت جداگانه از متقاضیان اخذ خواهد شد.هزینه های آزمایش های پزشکی و سایر هزینه های مرتبط حسب مورد به عهده داوطلب می باشد.

3- نگهداری نسخه ای از فرم نتیجه ثبت نام تا زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نزد متقاضی الزامی است.

4- وجه پرداختی پس از ثبت نام، مسترد نخواهد شد.

ب) تهیه فایل عکس اسکن شده:

• فایل عکس پرسنلی اسکن شده با مشخصات زیر:

– عکس 4*3 پرسنلی تمام رخ که در سال 1398 گرفته شده باشد (بانوان با پوشش اسلامی)

– عکس فقط با فرمت jpg اسکن شود.

– عکس، رنگی و دارای زمینه سفید باشد.

– عکس اسکن شده باید حداقل 300 & 300 پیکسل باشد.

– حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از 15 کیلو بایت کمتر و از 70 کیلوبایت بیشتر باشد.

– تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد.

– حاشیه های اضافه عکس اسکن شده باید حذف شده باشد.

یادآوری: در صورتی که عکس ارسالی فاقد مشخصات یاد شده باشد یا اگر عکس شخص دیگری به جای عکس داوطلب فرستاده شود، از ادامه انجام مراحل آزمون داوطلب جلوگیری خواهد شد.

تذکر مهم: با توجه به مشکلات به وجود آمده در آزمون های قبلی، ناشی از اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، تاکید می شود که علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی حتما نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباها عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما الصاق نگردد.

بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف داوطلب، ثبت نام و آزمون در هر مرحله که باشد، کان لم یکن تلقی می شود.

• فایل اسکن شده کارت ملی با مشخصات زیر:

– عکس اسکن شده کارت ملی با فرمت jpg باشد.

– حجم فایل ذخیره شده عکس کارت ملی نباید از 15 کیلوبایت کمتر و از 70 کیلوبایت بیشتر باشد.

– اسکن پشت و روی کارت ملی در یک صفحه قرار داده شده باشد.

• فایل اسکن شده صفحه اول شناسنامه. در صورتی که شناسنامه توضیح دارد، اسکن صفحه توضیحات.

– تصویر صفحه اول شناسنامه با فرمت jpg باشد.

– حجم فایل ذخیره شده تصویر صفحه اول شناسنامه نباید از 30 کیلوبایت کمتر و از 130 کیلوبایت بیشتر باشد.

– در صورت اسکن تمامی صفحات، عکس ها را در یک صفحه قرار دهید و سپس در سیستم بارگذاری کنید.

– فایل اسکن شده گواهی سابقه کار در رشته مورد تقاضا در فرمت jpg.

– فایل اسکن شده دانشنامه کارشناسی یا بالاتر یا گواهی موقت عکس دار فراغت از تحصیل در فرمت jpg.

– فایل اسکن شده کارت معافیت یا پایان خدمت وظیفه عمومی (برای آقایان مشمول) در فرمت jpg.

نحوه تکمیل تقاضانامه

1- در رديف هاي 1، 2 و 3: داوطلب بايد در محل موردنظر، نام خانوادگي، نام و نام پدر خود را مطابق با شناسنامه به طور كامل و خوانا وارد نمايد. درصورت وارد نكردن هركدام از موارد فوق، اجازه ورود به مرحله بعد داده نشود (تكميل اين بندها اجباري مي باشد).

2- در ردیف 4: داوطلب بايد برحسب اينكه زن يا مرد مي باشد، منحصراً دايره مربوط را علامتگذاري نمايد ( تكميل اين بند اجباري مي باشد)

3- در رديف 5: داوطلب مي بايست وضعيت تأهل خود را مشخص نمايد (تكميل اين بند اجباري مي باشد).

4- در رديف 6: داوطلب بايد تاريخ تولد خود را در محل مربوط درج نمايد ( از تاريخ 1375/03/09 به قبل) ( تكميل اين بند اجباري مي باشد)

5- در رديف 7: داوطلب بايد كد ملي خود را كه ده رقم مي باشد از چپ به راست در محل مربوط درج نمايد و از درج مميز و يا خط تيره خودداري نمايد. ضمناً داوطلباني كه تاكنون موفق به اخذ كارت ملي نشده اند براي اطلاع از شماره كد ملي خود با شماره تلفن گويای 66707131-021 تماس حاصل نمایند (تکمیل این بند اجباری می باشد).

6- دررديف 8: داوطلب بايد ازسمت چپ به راست فقط شماره شناسنامه خود را در محل مربوطه درج نمايد و از درج حروف، مميز و يا خط تيره كه در بعضي شناسنامه ها درج گرديده خودداري نمايد. ( تكميل اين بند اجباري مي باشد )

7- در رديف 9: داوطلب بايد محل صدور شناسنامه خود را در محل مربوطه درج نمايد (تكميل اين بند اجباري مي باشد).

8- در رديف 10 و 11: داوطلب مي بايست استان و شهرستان محل تولد خود را درج نمايد (تكميل اين بندها اجباري مي باشد).

9- در رديف 12: داوطلب بايد با علامتگذاري، دين خود را مشخص نمايد (تكميل يكي از موارد اين بند اجباري مي باشد).

10- در رديف 13: داوطلب چپ دست بايد اين بند را علامتگذاري نمايد.

11- در رديف 14: داوطلبان (مرد) بايد وضعيت نظام وظيفه و تاريخ آن را در اين محل مشخص نمايند. تاريخ صدور كارت پايان خدمت يا كارت معافيت بايد قبل از 99/03/09 باشد) (تكميل اين بند براي داوطلبان مرد اجباري مي باشد).

12- در رديف 15: داوطلب چنانچه متقاضي استفاده از سهميه ايثارگران مي باشد، بايد اين بند را علامتگذاري نمايد.

13- در رديف 16: داوطلب بايد مقطع تحصيلي خود را در محل مربوط با علامتگذاري مشخص نمايد (تكميل اين بند اجباري مي باشد).

14- در رديف 17: داوطلب بايد كد و عنوان رشته تحصيلي و گرايش خود را در اين محل درج نمايد (تكميل اين بند اجباري مي باشد).

15- در رديف 18: داوطلب ابتدا بايد روز، ماه و سال اخذ مدرك تحصيلي خود را در محل مربوطه درج نمايد (تاريخ فارغ التحصيلي بايد قبل از 99/03/09 باشد) ( تكميل اين بند اجباري مي باشد).

16- در رديف 19: داوطلب بايد دانشگاه و يا مؤسسه اخذ مدرك تحصيلي خود را در محل مربوطه درج نمايد.

17- در رديف 20: داوطلب بايد كد و عنوان رشته كارشناسي خود را مطابق ضوابط دفترچه در محل مربوطه درج نمايد (تکمیل این بند اجباری می باشد).

18- در رديف 21: داوطلب بايد كد و عنوان رشته محل مورد تقاضاي خود را مطابق ضوابط دفترچه در محل مربوطه درج نمايد (تكميل اين بند اجباري مي باشد).

19- در رديف 22: داوطلب بايد سابقه كار مرتبط با رشته مورد تقاضاي خود را (به ماه) و آخرين محل اشتغال و سمت خود وارد نمايد (تكميل اين بند اجباري مي باشد).

20- در رديف 23: داوطلب چنانچه متقاضي انتقال مي باشد، بايد گزينه هاي مربوطه را علامتگذاري نمايد.

21- در رديف 24: داوطلب چنانچه متقاضي تغيير رشته مي باشد، بايد گزينه هاي مربوطه را علامتگذاري نمايد.

22- در رديف 25: داوطلب بايد شماره پروانه كارشناسي خود را وارد نمايد.

23- در رديف 26: داوطلب بايد استان و شهرستان بومي خود را وارد و يكي از گزينه هاي بومي را وارد نمايد.

24- در رديف 27 : داوطلب بايد محل اقامت خود جهت تعيين حوزه امتحاني را در محل مربوطه درج نمايد (تكميل اين بند اجباري مي باشد).

25- در رديف 28 : داوطلب بايد نشاني دقيق محل سكونت و كدپستي دقيق خود را كه يك عدد ده رقمي مي باشد را در محل مربوط درج نمايد (تكميل اين بند اجباري مي باشد).

26- در رديف 29: داوطلب بايد نشاني دقيق محل كار و كدپستي دقيق آن را كه يك عدد ده رقمي مي باشد را در محل مربوط درج نمايد (تكميل اين بند اجباري مي باشد).

27- در رديف 30: داوطلب بايد شماره تلفن ضروري خود را در محل مربوط درج نمايد (تكميل اين بند اجباري مي باشد).

28- در رديف 31: داوطلب بايد آدرس پست الكترونيكي (ايميل) خود را در محل مربوط درج نمايد (تكميل اين بند اجباري مي باشد).

نكات مهم

• مواد امتحاني مشترك براي كليه رشته هاي امتحاني كارشناسي رسمي دادگستري:

1) دروس تخصصي مربوط به رشته مورد تقاضا طبق جداول شماره 1 الي 3

2) قوانين و مقررات مربوط به كارشناسي رسمي دادگستري

الف) قانون كانون كارشناسان رسمي دادگستري مصوب 1381/01/18

ب) آيين نامه اجرايي قانون كانون كارشناسان رسمي دادگستري

ج) ماده 187 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی

د) آیین نامه اجرایی ماده 187 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی مصوب 1397/11/27 رئیس قوه قضائیه

هـ) مواد مرتبط از قوانين آيين دادرسي مدني و كيفري

• تاریخ برگزاری آزمون کتبی در روز جمعه مورخ 1399/03/09 خواهد بود.

• عدم حضور در جلسه آزمون، چه كتبي و چه شفاهي، در زمان تعيين شده به هر علت كه باشد، انصراف از تقاضا تلقي مي شود و حقي به داوطلب غايب تعلق نمي گيرد.

• كليه اظهارات متقاضي در فرم ثبت نام اينترنتي حمل بر صحت مي شود و مدارك مثبته پس از اعلام نتيجه آزمون كتبي از مجازشدگان براي مرحله دوم آزمون دريافت خواهد شد. ثبت نام در آزمون و شركت در آن، حتي كسب بالاترين نمره در بين شركت كنندگان زماني مؤثر خواهد بود كه متقاضي واجد كليه شرايط اعلام شده در آگهي باشد.در غير اين صورت پرونده متقاضي در هر مرحله كه باشد، كأن لم يكن تلقي شده و از آنجا كه ثبت نام وي با اطلاعات غلط صورت گرفته، حقي برايش ايجاد نكرده و پرونده وي مختومه مي گردد. هيچ وجهي از وجوه دريافتي نيز به وي مسترد نخواهد شد.

• به ثبت نام هاي ناقص ترتيب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختي بابت ثبت نام به هيچ وجه بازگردانده نمي شود.

• آزمون در دو مرحله كتبي و شفاهي به صورت غيرمتمركز و استاني برگزار خواهد شد، لذا داوطلب بايد در تاريخ اعلام شده نسبت به اخذ كارت ورود به جلسه امتحان اقدام نموده و در زمان امتحان، در محل حوزه اي كه براي او تعيين مي شود كه ممكن است لزوماً شهرستان محل اقامت وي نباشد حضور يافته و به سؤالات آزمون پاسخ دهد.

• داوطلباني كه موفق به كسب حد نصاب نمره و رتبه در آزمون كتبي مي شوند، براي اخذ پروانه كارشناسي رسمي علاوه بر پذيرش در مصاحبه علمي و شخصيتي، بايد ساير شرايط مندرج در قوانين و مقررات حاكم بر اخذ پروانه كارشناسي و مفاد آنها را دارا باشند، آگاهي از اين شرايط و مقررات هنگام ثبت نام در آزمون، بر عهده داوطلبان است و مسئوليت عدم احراز شرايط در قوانين مذكور، متوجه ايشان خواهد بود. قبولی در هريك از مراحل آزمون كتبي يا مصاحبه علمي و شخصيتي براي شركت كنندگاني كه شرايط ذكرشده در قوانين و آيين نامه هاي مربوطه را نداشته باشند، هيچگونه حقي ايجاد نمي كند.

• پذيرفته شدگان مصاحبه علمي و شخصيتي پس از تأييد صلاحيت هاي عمومي به كارآموزي يك ساله معرفي مي شوند. اين افراد موظفند كارآموزي را در زمان تعيين شده شروع و به پايان برسانند. درصورت تأخير غيرموجه بيش از يك سال در مجموع مراحل كارآموزي و تحليف، قبولي آنان كأن لم يكن خواهد شد. مرجع تشخيص موجه بودن غيبت، اين مركز مي باشد.

• كليه اطلاع رساني ها اعم از اعلام زمان دريافت كارت ورود به جلسه و زمان و مكان آزمون، اعلام نتيجه آزمون، زمان ثبت نام حضوري قبول شدگان آزمون كتبي، زمان مصاحبه شفاهي و ساير مراحل از طريق پايگاه اطلاع رساني سازمان سنجش آموزش كشور و سایت مرکز به نشانی مركز وكلا، كارشناسان رسمي و مشاوران خانواده قوه قضائيه انجام خواهد شد. در صورت عدم اطلاع متقاضي از هريك از مراحل مذكور، مسئوليت آن متوجه وي است و هيچ گونه حقي براي تكرار هيچ يک از مراحل فوق براي او نخواهد بود. اين مركز نيز هيچ گونه تعهدي براي تكرار مراحل گذشته نخواهد داشت.

• مطابق مصوبه هيئت نظارت مركز، اشتغال همزمان وكالت و كارشناسي رسمي دادگستري يا اشتغال همزمان در دو رشته كارشناسي رسمي ممنوع است، وكلا يا كارشناسان رسمي دادگستري فقط درصورت انصراف از وكالت يا كارشناسي رسمي قبلي مي توانند پروانه كارشناسي رسمي دادگستري جديد اخذ كنند.

• با توجه به اینکه «کارشناسي رسمي دادگستري» شغل محسوب نمي شود، كليه افراد شاغل در مؤسسات دولتي و غيردولتي درصورت داشتن شرايط مي توانند در آزمون ثبت نام نمايند و درصورت قبولي در هر دو مرحله آزمون كتبي و مصاحبه و طي مراحل قانوني موفق به اخذ پروانه «كارشناسي رسمي دادگستري» شوند.

• ويرايش اطلاعات ثبت نام اعم از ثبت سهميه ايثارگري، تغيير استان محل خدمت و … پس از پايان مهلت ثبت نام به هيچ وجه مقدور نمي باشد.

• شرايط اختصاصي پذيرش رشته هاي كارشناسي رسمي در جداول شماره 1 الي 3 آمده است و داوطلبان چنانچه حائز شرايط مذكور هستند، ميتوانند اقدام به ثبت نام نمايند. پذيرش در آزمون كتبي منوط به كسب امتياز لازم براي حوزه مورد تقاضا است.

• آزمون مرحله اول به شيوه كتبي چهارجوابي خواهد بود و در مرحله دوم به صورت مصاحبه شفاهي خواهد بود.

• لازم است هر داوطلب قبل از پرداخت وجه ثبت نام از ميزان ظرفيت هر رشته در هر شهرستان در مركز استان متبوع (مندرج در جدول اعلام نياز استان ها) مطلع شود و سپس ثبت نام كند.

• سؤال هاي آزمون كتبي براساس درس هاي تخصصي دانشگاهي و موارد تجربي كارشناسي در رشته مورد تقاضا و قوانين و مقررات مرتبط تدوين مي شود.

• كارشناسان متقاضي تغيير حوزه اشتغال، درصورتي كه امتياز لازم براي حوزه مورد تقاضا را در هر دو مرحله آزمون كسب نمايند، نياز به انجام دوره كارآموزي نخواهند داشت.

• امكان تغيير محل كارآموزي به حوزه ديگري غير از محل پذيرفته شده وجود ندارد.

• تشخيص معتبر بودن كليه مدارک و گواهي هاي داوطلب با مركز وكلا، كارشناسان رسمي و مشاوران خانواده خواهد بود.

• هنگام ثبت نام بايد اصل مدارک مورد نظر فقط اسكن و به پايگاه ثبت نام سازمان سنجش آموزش كشور به صورت اينترنتي ارسال شود. ارسال اصل يا تصوير هيچ يك از مدارک ياد شده به مركز تا زمان اعلام نتيجه مرحله اول آزمون ضرورت ندارد.

• كارشناسان داوطلب انتقال، جزو تعداد ظرفيت پذيرش مراكز منظور نمی شوند. اين گروه از داوطلبان ميتوانند در رشته هايي كه در جدول اعلام نياز استان ها آمده ثبت نام كنند، حتي در مواردي كه ظرفيت آنها ((صفر)) است.

• كارشناسان داوطلب انتقال حوزه جغرافيايي بايد هنگام ثبت نام ضمن انتخاب گزينه «داوطلب انتقال هستم» و ضمن تعيين مبدأ و مقصد انتقال، ساير اطلاعات درخواست شده را نيز تكميل كنند. داوطلبان انتقال پس از شركت در آزمون كتبي و شفاهي و درصورت كسب نمره قبولي براي حوزه مقصد يا كسب حداقل 70 درصد نمره قبولي آخرين نفر بدون احتساب سهميه از حوزه مقصد در آن رشته و احراز ساير شرايط مندرج در بند «ب» ماده (3) آيين نامه نقل و انتقال مركز مصوب 1398/05/14، مجاز به انتقال خواهند بود.

• كارشناسان داوطلب تغيير رشته كارشناسي بايد هنگام ثبت نام ضمن انتخاب گزينه ،«داوطلب تغيير رشته هستم» ضمن تعيين رشته فعلي كارشناسي و رشته هدف خود براي تغيير رشته، ساير اطلاعات درخواست شده را نيز تكميل نمايند. داوطلبان تغيير رشته كارشناسي پس از شركت در آزمون كتبي و كسب حد نصاب نمره و رتبه در آزمون كتبي و مصاحبه شفاهي مجاز به تغيير رشته خواهند بود.

• ضرورت دارد كه داوطلبان تا پايان مراحل مختلف اين آزمون، مطالب مندرج در سايت مركز را به نشاني مركز وكلا، كارشناسان رسمي و مشاوران خانواده قوه قضائيه پیوسته پیگیری و مطالعه کنند.

 

جهت ثبت نام در آزمون اینجا کلیک نمایید

برای دریافت دفترچه اینجا کلیک نمایید

هنگام تماس حتما بگویید که آگهی را در اهواز نیاز دیده اید
استخدام و بازار کار استخدام سراسری

تذکر پلیس فتا:

لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.


تذکر اهواز نیاز:

"اهواز نیاز" هیچ گونه مسئولیتی در قبال آگهی های درج شده ندارد،لطفا دقت نمایید.