ثبت نام بیش از ۱۳۰ هزار نفری فارغ التحصیلان برای کارورزی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مطابق آمارهای سامانه سیاست های فعال بازار کار، حدود ۱۳۰ هزار و ۱۴۹ نفر داوطلبان ثبت نام شده واجد شرایط در سامانه هستند که از این تعداد حدود ۴۱ هزار و ۸۲۲ نفر قرارداد منعقدکرده و حدود ۱۸هزار و ۵۰ نفر تعداد واحد پذیرنده در این سامانه ثبت نام کردند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، طرح کارورزی از نیمه دوم سال 96 با هدف اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی آغاز شد؛ طرحی که طی آن، دانش آموختگان مقاطع کاردانی و بالاتر با ثبت نام در سامانه کارورزی به کارفرمایان متقاضی نیروی کار معرفی می‌شوند و پس از گذراندن دوره مهارت تا سقف 6 ماه، مهارت لازم برای ورود به بازار کار را کسب می‌کنند.

در قالب این طرح، در طول دوره کارورزی، این افراد یک سوم حداقل دستمزد را به عنوان کمک هزینه آموزشی از وزارت کار دریافت می‌کنند.در صورتی که کارفرمایان در طول دوره کارورزی و کسب مهارت، نسبت به جذب این افراد اقدام کنند، مشمول مشوق بیمه‌ای می‌شوند.

در طرح کارورزی که با هدف افزایش اشتغال پذیری فارغ التحصیلان دانشگاهی از طریق آموزش مهارت در محیط کار اجرا شده است، هم کارجویان و هم بنگاه‌های متقاضی کارورز می‌توانند ثبت نام کنند.

تا امروز8 تیرماه 99 مطابق آمارهای ارائه شده در سامانه سیاست های فعال بازار کار، حدود 130 هزار و 149 نفر تعداد داوطلبان ثبت نام شده واجد شرایط در سامانه کارورزی است که از این تعداد حدود 41 هزار و 822 نفر قرارداد منعقده و حدود 18هزار و 50 نفر تعداد واحد پذیرنده در این سامانه ثبت نام کرده اند.

اشتغال‌زایی , وزارت کار ,

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار