جان 100 سگ را از خورده شدن نجات داد + عکس

دسته ها: اخبار

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فرانس پرس، ساکنان شهر یولین در چین عادت دارند به مناسبت آغاز فصل تابستان دور هم جمع شوند و در جریان یک فستیوال گوشت سگ بخورند. البته خوردن گوشت سگ در بسیاری دیگر از نقاط چین رواج دارد.

با اینکه در چین ، خوردن گوشت سگ ممنوع نیست اما در بسیاری از استان های این کشور غیرعادی است. حتی برخی از چینی ها از اینکه سرنوشت این حیوانات به پخته، کباب یا سوخاری شدن ختم شود، ناراحت شده و خشمگین می شوند.

برخی ازچینی ها تلاش می کند از این سرنوشت غم انگیز سگ ها جلوگیری کنند.

خانم یانگ شیائویون 65 ساله از جمله افرادی است که با کشتار سگ ها برای خوردن گوشتشان مخالف است. او به بازار سگ فروشان شهر یولین رفت و بیش از 1500 دلار ( حدود 1000 یورو) هزینه کرد و 100 قلاده سگ را خرید و جانشان را از مرگ در دیگ آبجوش یا ماهیتابه نجات داد.

این زن تصمیم دارد سگ ها را با خود به خانه اش در شهر تیانجین در شمال شرق چین ببرد و از آنها نگهداری کند.

در گذشته بسیاری از مخالفان کشتار سگ ها و خوردن گوشتشان در جریان این فستیوال به شهر یولین رفته و تظاهرات کرده اند. اغلب آنها تعداد زیادی از سگ ها را خریده و جانشان را نجات داده اند.

ساکنان شهر یولین اطمینان می دهند که سگ ها برای خورده شدن به طرز وحشیانه ای کشتار نمی شوند. با این حال، به این حرف اهالی یولین نمی توان اعتماد کرد زیرا بارها دیده شده که با سگ ها را زنده زنده کباب کرده اند تا زحمت کندن پشم آنها را نداشته باشند یا به همین دلیل زنده در آبجوش انداخته اند.

در مدت برگزاری این فستیوال بیش از 10 هزار سگ کشته و از سوی ساکنان یولین خورده می شوند.

مترجم : بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

اخبار