جبران کمبود یک هزار پرستار در خوزستان حتی با جذب نیروی غیربومی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

جبران کمبود یک هزار پرستار در خوزستان حتی با جذب نیروی غیربومی

قائم مقام حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با کمبود حدود یک هزار پرستار در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز روبه‌رو هستیم و برای جبران این کمبود حتی نیروهای غیربومی را جذب می‌کنیم هر چند تمایل ما به جذب نیروهای بومی است.

به گزارش ایسنا – منطقه خوزستان، دکتر رمضان احدی در حاشیه همایش تجلیل از پرستاران نمونه که امروز (9 بهمن‌ماه) در دانشگاه جندی شاپور اهواز برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش مؤثر پرستاران در عرصه سلامت به عنوان پایه‌های اصلی این حوزه اظهار کرد: پرستاران در شرایط مختلف در برگشت سلامت مردم نقش‌های اساسی دارند.

وی با بیان اینکه در حوزه دانشگاه جندی شاپور اهواز نسبت پرستار به ازای هر تخت کمتر از یک است، تصریح کرد: در سال‌های اخیر آگهی‌های استخدام زیادی منتشر شد به طوری که در هر فصل یک آگهی استخدامی در حوزه پرستاری داشته‌ایم و امیدواریم نسبت تعداد پرستاران ما به ازای هر تخت به یک برسد.

احدی ادامه داد: در حال حاضر در سطح دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز حدود 4 هزار پرستار فعالیت می‌کنند و 22 درصد آمار پرسنل ما را جامعه پرستاری تشکیل داده است.

وی بیان کرد: اکنون با کمبود حدود یک هزار پرستار در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز روبه‌رو هستیم و برای جبران این کمبود حتی نیروهای غیربومی را جذب می‌کنیم هر چند تمایل ما به جذب نیروهای بومی است.

‌ قائم مقام حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به موانع موجود در رفع کمبود نیروهای گروه پرستاری گفت: یکی از موانع این است که خواسته ما جذب نیروی بومی در حوزه پرستاری در خوزستان است.

احدی افزود: همچنین یکی از مشکلات در حوزه پرستاران مطالبات و مزایای این گروه است. همه ما تلاش می‌کنیم که این قشر بتواند به راحتی به خدمت خود ادامه دهد و مطالبات پرستاران داده شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار