جذب برترین های آزمون های دانشنامه در هیئت علمی دانشگاهها

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

جذب برترین های آزمون های دانشنامه در هیئت علمی دانشگاهها

وزیر بهداشت گفت: ما مسیر جذب نیروهای جوان فارغ التحصیل و برترین های آزمون ها را در هیئت علمی دانشگاههای علوم پزشکی ادامه می دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه بازدید از شصت و چهارمین آزمون دانشنامه تخصصی و سی و یکمین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی در محل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پاسخ به مهر در خصوص نحوه جذب برترین های آزمون های دانشنامه در دانشگاههای علوم پزشکی گفت: از ۲ سال پیش پیشنهاد شده است که ۱۰ درصد فارغ التحصیلان هر دانشگاه را در اختیار همان دانشگاه قرار بدهیم.

وی افزود: در همین زمینه همکاری موثری از سوی معاونت درمان با معاونت آموزشی صورت گرفته و این نیروها را در اختیار دانشگاهها قرار می دهیم.

هاشمی گفت: این مسیر را ادامه خواهیم داد اگر چه خیلی سخت است و محدودیتی که داریم از نظر تعداد رشته ها و تعداد فارغ التحصیلان است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: ۴۲۰ شهر داریم که تمام آنها انواع تخصص ها را می خواهند، مطالبه ای ایجاد شده است بدون اینکه توجه داشته باشند در برخی از رشته ها تعداد فارغ التحصیلان حداکثر ۶۰ تا ۷۰ نفر است.

وی ادامه داد: ضمن اینکه برخی از این فارغ التحصیلان معاف از طرح بوده و برخی دیگر نیز در اختیار نیروهای مسلح هستند. در واقع تقاضا زیاد و عرضه کم است و در عین حال ۱۰ درصد نیز به حوزه آموزش اختصاص می یابد.

وزیر بهداشت گفت: اما به دلیل اینکه آموزش برای ما مهم است سعی کردیم که از ظرفیت نیروهای جوان و در واقع فارغ التحصیلان برتر تخصص و فوق تخصص در دانشگاههای علوم پزشکی استفاده کنیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار